Για ύπνο στέλνει τον ανταγωνισμό η Xiaomi

Η Xiaomi εξέπληξε τους πάντες όταν παρουσίασε το SU7, κερδίζοντας όλους τους ανταγωνιστές της από το χώρο της τεχνολογίας (Sony και Apple, βασικά) στο λανσάρισμα του πρώτου αυτοκινήτου. Πλέον, όμως, συνολικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αρχίζουν να προβληματίζονται, καθώς η ζήτηση για τον τετράτροχο αδερφό των Redmi ξεπερνά κάθε προσδοκία!

Μέσα σε μόλις 7 μήνες κυκλοφορίας, το SU7 έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην Κίνα. Τον Απρίλιο άνοιξαν οι παραγγελίες και ήδη, η Xiaomi έπιασε το ορόσημο των 100.000 μονάδων! Για να το γιορτάσει, ο ιδρυτής και CEO της εταιρίας, Lei Jun, έκανε ποστάρισμα από τη γραμμή παραγωγής, με τον ίδιο να παίρνει έναν υπνάκο στο πάτωμα. Όπως σημειώνει: «Μου είπαν οι μέτοχοι να έρθω και να σφίξω τα λουριά. Έρχομαι συχνά στο εργοστάσιο, αλλά τώρα ήρθα νωρίς το πρωί και χρειαζόμουν λίγο ύπνο. Ξάπλωσα κι όταν ξύπνησα, είχαμε συμπληρώσει 100.000 μονάδες!». Αναμφίβολα, επιπέδου Elon Musk το publicity stunt.

Επιπέδου Tesla τώρα, αρχίζει να γίνεται η δυναμική της Xiaomi. Τα 100.000 αντίτυπα μέσα σε ένα 7μηνο μεταφράζονται  σε περισσότερες από 10.000 μονάδες το μήνα! Ο αρχικός προγραμματισμός έκανε λόγο για 100.000 μονάδες μέχρι το τέλος του έτους, αλλά πλέον οι προβλέψεις τοποθετούν την παραγωγή σε περισσότερα από 120.000 SU7, με την παρούσα ζήτηση. Σημειωτέον, ο ανταγωνιστής του Tesla Model 3 από την Xiaomi προς το παρόν διατίθεται μόνο εντός συνόρων. Βάλτε με το μυαλό σας τί «μπαμ» θα γίνει στις πωλήσεις, όταν αρχίσουν οι εξαγωγές.

Τεράστιο ρόλο στην επιτυχία του SU7 παίζει αναμφίβολα το χαμηλό κόστος αγοράς. Η τιμή εκκίνησης ορίζεται στα 215.900 γουάν (27.721 ευρώ) για το βασικό Standard RWD, με τη μπαταρία των 73,6 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα των 299 ίππων/400 Nm, όντας πάνω από 30.000 γουάν (3.852 ευρώ) φθηνότερο του βασικού Tesla Model 3 των 60 kWh και 283 ίππων/420 Nm. Ο CEO της εταιρίας, Lei Jun, παραδέχτηκε σε συνέντευξή του στο CNBC πως το SU7 πωλείται κάτω του κόστους, όπερ σημαίνει ότι η Xiaomi «μπαίνει μέσα» για κάθε αυτοκίνητο που πουλάει! Προφανώς το αρνητικό ισοζύγιο είναι υπολογισμένο και η εταιρία δεν «αιμορραγεί» χρήματα. Αυτό που θέλει να πετύχει, το καταφέρνει στο μάξιμουμ: διασφάλιση εμπορικότητας. Κι όχι μόνο για το SU7, που ούτως ή άλλως πηγαίνει «κομμάτια» στις πωλήσεις, αλλά γενικότερα για το στάτους της Xiaomi ως κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Get it on Google Play Download on the App Store