Δεν ήρθε από το πουθενά στην Κομισιόν η ιδέα για επιβολή δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν δει «το τρένο να έρχεται» (τι να έρχεται, εδώ είναι), εξετάζουν διαρκώς τα στοιχεία πωλήσεων και διαπιστώνουν τη ραγδαία άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών.
Όπως αποκαλύπτουν τα νούμερα του JATO Dynamics, 2 στα 5 πιο καλοπουλημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη για το μήνα Μάιο, ήταν made in China. Συνολικά το 19% των EVs που ταξινομήθηκαν ήταν κινεζικής κατασκευής, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές βέβαια εξακολουθούν να είναι κυρίαρχοι, με 60% μερίδιο στην ηλεκτρική πίτα της αγοράς – αλλά σημειώνοντας κάμψη 1% συγκριτικά με τον περσινό Μάιο. Πολύ πιο πίσω οι Κορεάτες και ακόμα περισσότερο οι Ιάπωνες, με 5,4% και 2,7% αντίστοιχα (-0,2 και +0,5%).
Τα κινεζικής προέλευσης αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση στα plug-in υβριδικά και την τρίτη στα ηλεκτρικά, μέσω της Volvo (μην ξεχνάμε, μητρική η Geely). Το XC40 PHEV ήρθε πρώτο και το EX30 τρίτο, με την 7η του MG4 να ολοκληρώνει την εικόνα (η 9η θέση του EX90 στα plug-in hybrid δεν μετράει, καθώς κατασκευάζεται στην Αμερική). Μάλιστα, εδώ δεν μπορούμε να παραβλέψουμε πως πολλά (αν όχι τα περισσότερα) από τα Tesla Model Y και Model 3, που έκαναν το «1-2» στην κατάταξη των EVs, έρχονται από την Κίνα. Η αμερικανική φίρμα δεν συμμετέχει σε έρευνες όμως, οπότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσα είναι κινεζικά.
Συνολικά πάντως, η παρουσία των Κινέζων κατασκευαστών δεν είναι για να προκαλεί τον τρόμο που βλέπουμε στα όργανα της Κομισιόν. Από τα 25 πρώτα αυτοκίνητα για το Μάιο, ούτε ένα δεν προέρχεται από τη χώρα που ανακάλυψε το χαρτί. Η VW πήρε τις δυο πρώτες θέσεις, με τα T-Roc και Golf(20.387 και 20.000 μονάδες, με αύξηση 11% και 30% αντίστοιχα), το Dacia Sandero ακολούθησε στην τρίτη θέση (19.332, -11%), ενώ Renault Clio και Skoda Octavia έκλεισαν την πεντάδα (18.963 και 16.149 μονάδες, -11% και +5% αντίστοιχα). Σε επίπεδο κατασκευαστών αντίθετα, βρίσκουμε τη Volvo στη 14η θέση (33.098 μονάδες, +23%) και την MG στη 19η (21.075, +6%) θέση της πρώτης 25άδας. Και εδώ απόλυτη κυρίαρχος η VW, με σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις από τη δεύτερη Toyota (120.742 αντί 73.898 μονάδων, +3 και +8% αντίστοιχα).