Δοκιμή MG4 Electric 51 kWh 170 PS

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παίζουν κεντρικό ρόλο στην αναγέννηση που βιώνει η MG, φέρνοντάς τη στο top 10 των πωλήσεων σε σημαντικές αγορές της Ευρώπης. Το MG4 είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής της γκάμας, καταφέρνοντας να βρίσκεται στην 6η θέση πανευρωπαϊκά των πωλήσεων EVs. Με αυτό το παλμαρέ ξεκινά την καριέρα του στη χώρα μας, συν φυσικά την εξαιρετική τιμολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας (βλέπε Όμιλος Συγγελίδη).

Στις 32.250 ευρώ με το ζόρι να βρεις υβριδικό SUV ή μικρομεσαίο, όχι αμιγώς ηλεκτρικό 170 ίππων – και μάλιστα, με τόσο εντυπωσιακή σχεδίαση. Το MG4 στην ουσία παίζει χωρίς αντίπαλο, ξεκινώντας πάνω από 10.000 ευρώ χαμηλότερα συγκριτικά με τον άμεσο ανταγωνισμό. Και το κάνει δίχως να υστερεί καν σε εξοπλισμό. Από την έκδοση Excite είναι στάνταρ το ψηφιακό καντράν (7 ιντσών) και η οθόνη αφής (10 ιντσών), ο αυτόματος κλιματισμός, οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, η «σουίτα» ασφαλείας MG Pilot και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με τη γρήγορη εκκίνηση.

Η Exclusive προσφέρεται αποκλειστικά με τη μπαταρία των 64 kWh (51 kWh η στάνταρ) και τον κινητήρα των 204 ίππων, προσφέροντας επιπλέον τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), φόρτιση DC έως 135kW (μέχρι 88 kW η Excite), δερμάτινο τιμόνι και ενεργό κλείστρο μάσκας. Η τιμή και πάλι δεν «παίζεται», καθώς ορίζεται στις 36.750 ευρώ – κι όλα αυτά, πριν υπολογιστούν οι επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Μπόνους πόντους προσφέρει και η 7ετής εγγύηση ή 150.000 χλμ. για όλα τα μέρη και την μπαταρία.

Υπερσύγχρονη και δυναμική σχεδίαση

Πέρα από την άριστη σχέση τιμής – αξίας και το ηλεκτρικό του υπόβαθρο, μεγάλο ατού για το MG4 συνιστά και η εμφάνιση. Ακόμα και στο πολυφορεμένο λευκό, το σχήμα του ηλεκτρικού Βρετανού (με κινεζική διαπαιδαγώγηση, λόγω SAIC Motor) ξεχωρίζει. Η σφηνοειδής διαρρύθμιση του εμπρός μέρους και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα κλέβουν τις εντυπώσεις, όπως και η φουτουριστική διαμόρφωση των πίσω. Εκεί συναντάμε και αεροδυναμικό φινίρισμα, με τη μορφή χείλους εκφυγής. Η αεροδυναμική γενικότερα ήταν πρώτη στις προτεραιότητες των σχεδιαστών, όπως φανερώνουν οι λείες γραμμές του αμαξώματος, το μοτίβο των 17άρηδων τροχών και το «σβήσιμο» της οροφής, συντελώντας σε μια οπισθέλκουσα που δεν ξεπερνά το Cd 0,27. Από το προφίλ μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση του μεγάλου μήκους, ωστόσο το MG4 δεν ξεπερνά τα 4,3 μέτρα. Η αίσθηση του μεγάλου μεταξονίου, αντίθετα, ισχύει και με το παραπάνω, ωφελούμενο τα μάλα από το «ξάκρισμα» των τροχών και προσφέροντας 2.705 χλστ. για τους επιβάτες.

Κανόνας η πολύ καλή ποιότητα και οι χώροι

Οι φιλοξενούμενοι του MG4 θα απολαύσουν ευρυχωρία πρώτης τάξεως, καθώς και πολύ καλή ποιότητα υλικών. Τομείς που εξελίσσονται σε ειδικότητα των Βρετανών (και των Κινέζων), μιας και σε όποιο μοντέλο της έχουμε μπει συναντάμε πολύ αξιόλογου επιπέδου εικόνα. Το μόνο που κάπως ενοχλεί, είναι το πλαστικό τιμόνι χωρίς δερμάτινη ή συνθετική επένδυση. Το «4άρι» της MG δεν εξαιρείται από τον κανόνα, διαπρέποντας στη σύνθεση και τη συναρμογή των πλαστικών (μαλακά στο ταμπλό), την ώρα που δίνει άνετους χώρους για 5 επιβάτες. Θα λέγαμε «και τις αποσκευές τους», αλλά τα 363 λίτρα ενώ δεν είναι χαμηλή χωρητικότητα, δεν υπερβαίνουν και το μέσο όρο. Εντός της καμπίνας, ωστόσο, οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για μικροαντικείμενα, αλλά κι όχι τόσο «μικρο-». Ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα υπάρχει μια εξυπηρετικότατη θήκη, που χωράει άνετα ολόκληρο τσαντάκι! Οι τσέπες στις πόρτες δεν έχουν πρόβλημα να φιλοξενήσουν μπουκάλια νερό, ενώ ιδιαίτερα μπόλικος είναι και ο χώρος κάτω από το υποβραχιόνιο.

Η λειτουργία, η απόκριση και ευκρίνεια της οθόνης παίρνει εξίσου υψηλό βαθμό, ωστόσο αυτό που σε κερδίζει περισσότερο από το σύστημα πολυμέσων είναι η ευχρηστία του. Καταρχάς, το κεντρικό μενού εμφανίζει by default τις λειτουργίες που ενδιαφέρουν περισσότερο, σε «παράθυρα». Κλιματισμός, ηχοσύστημα, μπαταρία και πλοήγηση είναι ορθά τακτοποιημένα, πανεύκολα στη χρήση και δεν απαιτούν πάνω από 1-2 κινήσεις για να κάνεις τη δουλειά σου. Καμία πολυπλοκότητα, που σου λύνει τα χέρια και κρατά χέρια/βλέμμα στο δρόμο. Μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας (αν και υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος), που θα την ήθελες ελέω και περιορισμένης ορατότητας λόγω σχήματος – μεγέθους πίσω παρμπρίζ.

Επιδόσεις και γραμμικότητα, παντού και πάντα

Το MG4 Excite αξιοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και 250 Nm ροπής, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που αντλεί ενέργεια από μια συστοιχία 51 kWh. Η πλατφόρμα της SAIC επιτρέπει την τοποθέτηση κυριολεκτικά στο πάτωμα, χαμηλώνοντας σημαντικά το κέντρο μάζας και απογειώνοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Αλλά για αυτά, θα μιλήσουμε σε λίγο. Εδώ καταπιανόμαστε με το πώς χειρίζεται το πάτημα του δεξιού πεντάλ το MG4. Και η απάντηση είναι μία: ολιστικά.

Το ηλεκτρικό MG εντυπωσιάζει με την απόκριση στο γκάζι, ανεξάρτητα με το ποιο από τα 5 προγράμματα οδήγησης (Snow, Eco, Normal, Sport, Custom). Ούτε τινάγματα, ούτε νωθρότητα. Μια εξαιρετική γραμμικότητα, που αναβαθμίζει ολόκληρη την οδηγική εμπειρία. Αν βρεις μοκέτα από στάση, θα ολοκληρώσεις το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα, αλλά δεν σε πολυ-ενδιαφέρει κιόλας. Περισσότερο σε κόπτει η ευκολία που ταξιδεύεις με 130 χλμ./ώρα, στην ουσία χαϊδεύοντας το γκάζι.

Κατά συνέπεια βοηθάς και την κατανάλωση ενέργειας, η οποία ακόμα και στην εθνική οδό δεν ξεπερνά τις 19 kWh/100 χλμ. Στην πόλη που βοηθά η ανάκτηση ενέργειας (ρυθμιζόμενη σε 3 επίπεδα), φτάνεις να βλέπεις τιμές μέχρι στις 10 kWh/100 χλμ.! Κάπως έτσι καταφέρνεις να διαμορφώσεις μέσες τιμές στις 15-16 kWh/100 χλμ., τη στιγμή που η MG ανακοινώνει 17! Αν πιέσεις, όμως, οι απαιτήσεις ανεβαίνουν έως τις 24-25 kWh/100 χλμ. Το πόσο μακριά θα φτάσεις με μια φόρτιση, λοιπόν, εξαρτάται από το στυλ οδήγησης. Τα 350 χλμ. του εργοστασίου δεν είναι άφταστα, αλλά πιο ρεαλιστικό νούμερο συνιστούν τα 310-330 χλμ. Αν κινείσαι καθημερινά στην πόλη, πάντως, δεν αποκλείεται να φλερτάρεις με τα 400! Όταν έρθει η ώρα της αναπλήρωσης, σε παροχή 88 kW το 10-80% ολοκληρώνεται σε 40 λεπτά.

Άριστη ποιότητα κύλισης, εξαιρετικό υπό πίεση

Οδηγώντας το MG4, βέβαια, πολύ δύσκολα να αντισταθείς στα «πατήματα». Δεν είναι μόνο η αμεσότητα και επάρκεια παροχής ισχύος. Είναι και το πώς αυτή περνάει στο οδόστρωμα, ειδικά όταν το τιμόνι αρχίζει να δίνει γωνίες στους εμπρός τροχούς. Το χαμηλό κέντρο βάρους επιτρέπει στο MG4 να στρίβει όπως έρχεται, εκμεταλλευόμενο και το έγκυρο σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι σε πληροφορεί επακριβώς για το πού σημαδεύουν οι τροχοί, κουβαλώντας σεβαστή ποσότητα αίσθησης. Ένα «τσακ» βαρύτερο να ήταν, θα άγγιζε το τέλειο. Οι αρετές του μάλιστα δεν σταματούν στο στροφιλίκι, αλλά σου φτιάχνουν τη μέρα και στην πόλη. Υπεύθυνος για αυτό ο μικρός κύκλος στροφής των 10,6 μέτρων, που εκτοξεύει την ευελιξία.

Οι μηχανικοί της MG πάτησαν στο μακρύ μεταξόνιο, τη συγκέντρωση των μαζών χαμηλά και τα αρκετά φαρδιά μετατρόχια, αφήνοντας στις ανεξάρτητες αναρτήσεις περισσότερη ελευθερία κινήσεων και απόσβεσης. Με αυτό τον τρόπο συνδύασαν εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης και χαμηλές κλίσεις από το αμάξωμα, ενδεχομένως στο καλύτερο οδηγικά πακέτο της κατηγορίας! Το «ενδεχομένως» θα έλειπε, αν οι ίδιοι άνθρωποι έδιναν στο ESP πιο επιεική χαρακτήρα. Το MG4 πραγματικά θα μπορούσε να ζωγραφίσει με τον πίσω άξονα, βάσει τρίπτυχου ανάρτησης, τιμονιού και γκαζιού, αν το άφηναν τα ηλεκτρονικά. Πολύ δυστυχώς, το λογισμικό του ελέγχου ευστάθειας είναι υπερβολικά παρεμβατικό, κόβοντάς σου τη χαρά στη μέση. Μόνο με πολύ απότομες κινήσεις μπορείς να προκαλέσεις περιστροφή στην ουρά, μόνο και μόνο για να «κοκκαλώσει» τα πάντα του ESP μετά. Σε πιο ήρεμες καταστάσεις, εκτιμάς ατελείωτα την απορρόφηση κραδασμών και σπασιμάτων στην άσφαλτο, την ηχομόνωση και τη γενικότερη άνεση. Μόνο πολύ κατσαρή άσφαλτος θα αποσυντονίσει τα αμορτισέρ, περνώντας κάποιους θορύβους και αναταράξεις στην καμπίνα. Εξαιρετικά και τα φρένα, που σε κερδίζουν με την αίσθηση και την απόδοσή τους.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, χώροι, ποιότητα εσωτερικού
(-) Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας, παρεμβατικότητα ESP

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
170
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
17
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.287
Πλάτος (χλστ.)
1.836
Ύψος (χλστ.)
1.504
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.705
Βάρος (κιλά)
1.655
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
363
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.250 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store