Στον απόηχο (και τον αναβρασμό) των Ευρωεκλογών, η Κομισιόν ετοιμάζει πακέτο μέτρων κατά των εισαγωγών από την Κίνα, συγκεκριμένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να στηρίξει τα εγχώρια προϊόντα. Μέτρα που στο επίκεντρο έχουν τους δασμούς, οι οποίοι ωστόσο δεν κάνουν διακρίσεις. Δεν θα επιβληθούν, δηλαδή, μόνο σε προϊόντα κινεζικών εταιριών, αλλά σε κάθε «Made in China» εισαγωγή ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης της επιχείρησης. Ακόμα και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, κοινώς, σαν τη Volvo, θα υπόκεινται κανονικά στα επερχόμενα μέτρα, αν δεν πάρουν τα δικά τους.
Οι Σουηδοί προσέχουν για να έχουν, μεταφέροντας την παραγωγή του EX30 από το εργοστάσιό τους στο Zhangjiakou, σε εκείνο της Γάνδης στο Βέλγιο (μαζί με του EX90). Κάποιες αναφορές κάνουν λόγο για παύση πωλήσεων των κινεζικής προέλευσης Volvo, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις αυξήσεις στη φορολόγηση. Οι περισσότεροι αναλυτές ωστόσο, μαζί με εκπροσώπους της φίρμας από το Γκέτεμποργκ, θεωρούν σίγουρη τη μετακόμιση από το Πεκίνο στο Βέλγιο. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η παραγωγή στην μονάδα της Κίνας μπορεί να επιταχυνθεί, προκειμένου να δημιουργηθεί επαρκές στοκ και να προλάβει τους νέους δασμούς. Σημειωτέον, η αύξηση ακόμα δεν έχει «κλειδώσει», αλλά λέγεται πως από το υπάρχον 10% θα πάνε στο 25-30%.
Όπως μάλιστα υπογραμμίζει εκπρόσωπος της Volvo στους Sunday Times, η παραμονή της συναρμολόγησης του EX30 στην Κίνα και μετά η εισαγωγή του στην Ευρώπη, θα ήταν ασύμφορη οικονομικά τόσο για την εταιρία όσο και το αγοραστικό κοινό. Ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα του EX30, είναι η προσιτή τιμή του. Χαρακτηριστικό που θα πάει περίπατο με τους επερχόμενους δασμούς, οπότε η μεταφορά της παραγωγής σε ευρωπαϊκό έδαφος κρίνεται επιτακτικής ανάγκης.