Οι Κινέζοι βλέπουν τα μέτρα εναντίον τους να πυκνώνουν. Δασμοί, περιορισμοί ή και ολοκληρωτικός αποκλεισμός από τις επιδοτήσεις, ένα σωρό αντικίνητρα σε Ευρώπη (σε κάποιες χώρες) και Αμερική, προκειμένου να αντισταθούν στην επέλαση των BYD, Geely, Great Wall, ΜG και λοιπών δυνάμεων. Πόσο τους απασχολεί; Όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς, καθόλου – μα καθόλου, όμως!
Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδημόνων των ευρωπαϊκών αυτοκινητικών δρώμενων στη Γηραιά Ήπειρο, που δημοσιεύονται στο Automotive News, η Κομισιόν έχει σκοπό να επιβάλλει έξτρα φόρο ύψους 20-30% σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο κινεζικής προέλευσης. Μια κίνηση που, σύμφωνα με μελέτη του Kiel Institute, θα «κόψει» εξαγωγές ύψους 3,8 δις δολαρίων (3,5 δις ευρώ) από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, μεταφραζόμενη σε 125.000 λιγότερα εισαγόμενα EV στην Ευρώπη. Θεωρητικά, αυτές οι 125.000 κινεζικών ηλεκτρικών θα αναπληρωθούν από μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών, προστατεύοντας τα εγχώρια προϊόντα της Ε.Ε. και «μπουστάροντας» κατά 3,3 δις δολάρια (3,03 δις ευρώ) τον τζίρο των ευρωπαϊκών δυνάμεων. Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος.
Η ακριβώς απέναντι, πάλι βάσει εκτιμήσεων από αναλυτές της αγοράς, θέλει τους Κινέζους κατασκευαστές να είναι τόσο άνετοι με τα περιθώρια κέρδους τους, ώστε ένα «χαράτσι» 20 ή 30% δεν θα τους κάνει απολύτως τίποτα! Οι τιμές των κινεζικών αυτοκινήτων είναι τόσο χαμηλές συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, απολαμβάνοντας παράλληλα υποπολλαπλάσιο κόστος παραγωγής, που για να έχουν αντίκτυπο στη δυναμική τους οι δασμοί θα πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον στο 50%! Προφανώς τέτοια επιβάρυνση θα προκαλέσει διπλωματικό «πόλεμο» με την Κίνα, η οποία ήδη με τυχόν 20-30% ετοιμάζει οικονομικά αντίποινα στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητου επί εγχώριου εδάφους.