Φαινόταν καιρό, αλλά τώρα έχουμε την επίσημη ανακοίνωση: το χειροκίνητο κιβώτιο καταργείται από το VW Golf GTI, αφήνοντας ως μοναδική επιλογή το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Η επιβεβαίωση ήρθε από τον επικεφαλής εξέλιξης της γερμανικής εταιρίας, Kai Grünitz, στα πλαίσια της παρουσίασης του καμουφλαρισμένου νέου Golf GTI, στην έκθεση τεχνολογίας CES. Ο Grünitz μίλησε στο Automotive News για τη μετάδοση του hot hatch, επικυρώνοντας αυτό που ακουγόταν από τον Αύγουστο – όταν δηλαδή είχε παρουσιαστεί το επετειακό Golf GTI 380. Τέλος το μηχανικό κιβώτιο, λοιπόν, κι ο λόγος δεν είναι άλλος από τους ρύπους. Παρά την χαλάρωση των κανονισμών στην εφαρμογή του Euro 7, η VW αναγκάστηκε να διακόψει τη μηχανική μετάδοση από τη γκάμα του GTI λόγω χρόνου. Συγκεκριμένα, η απόφαση για την αλλαγή στις νόρμες των εκπομπών ρύπων ήρθε αργά για το κορυφαίο Golf, καθώς είχε ήδη αρχίσει η εξέλιξή του και είχαν παρθεί οι απαραίτητες αποφάσεις.
«Όταν ξεκινήσαμε την εξέλιξη του μοντέλου, δεν υπήρχε σαφής κατανόηση πότε θα κυκλοφορούσαν οι κανονισμοί του Euro 7. Κάποια στιγμή, απλά πρέπει να ξεκινήσεις να δουλεύεις πάνω στο αυτοκίνητο. την ανάπτυξή σας. Διαφορετικά δεν πρόκειται να τηρήσεις το χρονοδιάγραμμα», είπε περιγραφικά και ειλικρινώς ο Grünitz. Συν τοις άλλοις βέβαια, πολύ μεγάλο ρόλο στην απόφαση της VW έπαιξε η διαφορά στη ζήτηση μεταξύ χειροκίνητου και DSG. Μέχρι στιγμής στην πορεία του Golf GTI MK8, μόλις το 5% των πωλήσεων αφορούν τη μηχανική μετάδοση. Απολύτως αναμενόμενα, με 95% του κόσμου να επιλέγει τους διπλούς συμπλέκτες το 6άρι χειροκίνητο δεν είχε καμία ελπίδα.