Η Volvo ήταν από τους πρώτους που είχαν αποκηρύξει τα θερμικά μοτέρ, ανακοινώνοντας ένα οργανόγραμμα που τους ήθελε να γίνονται αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030. EV μοντέλα προστέθηκαν στη γκάμα, και με πολύ μεγάλη επιτυχία μάλιστα, αλλά τελικά η έκταση της ηλεκτρικής αγοράς αποδεικνύεται λιγότερη από όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί. Κάτι που έχει αναγκάσει τους πάντες, από την Κομισιόν μέχρι τους κατασκευαστές, σε ριζικές αλλαγές σχεδίων για την Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον CEO της Volvo, ωστόσο, οι Σουηδοί είναι από τους λίγους που «χαλάστηκαν». Ενώ η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών έκαναν μέχρι διαβήματα στις Βρυξέλλες, ζητώντας (και εν τέλει καταφέρνοντας) πιο ελαστική στάση απέναντι στους θερμικούς κινητήρες, η φίρμα από το Γκέτεμποργκ συνεχίζει να πιστεύει πως η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος, αν η Ε.Ε. θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Όπως δημοσιεύει το Bloomberg, η Volvo και άλλες 49 εταιρίες υπέγραψαν και απέστειλαν διακήρυξη στην Κομισιόν, με την οποία ζητούν οι νομοθέτες να επανέλθουν στο αρχικό τους πλάνο για πλήρη κατάργηση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, από το 2035 και μετά!
Κατά δήλωση του Jim Rowan, ως μέρος της διακήρυξης, «ο πλήρης εξηλεκτρισμός είναι το καλύτερο και πιο αποτελεσματικό μέτρο, που μπορεί να πάρει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα». Το επίμαχο έγγραφο υπογράφηκε επίσης από τη Rivian (λογικό, από τη στιγμή που πουλάει μόνο ηλεκτρικά), αλλά και επιχειρήσεις έξω από το χώρο των κατασκευαστών οχημάτων, όπως οι Uber και IKEA. Το Bloomberg τονίζει ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αρνήθηκαν να υπογράψουν την ανακοίνωση, ενώ μέσα σε αυτή δεν φαίνεται να βρίσκεται η Tesla, παρότι -όπως η Rivian- διαθέτει στην αγορά αποκλειστικά EV γκάμα μοντέλων.