Παραδοσιακό κλειδί στα σύγχρονα αυτοκίνητα, πρακτικά έχει πάψει να υφίσταται. Σε ελάχιστες περιπτώσεις πια κάνεις την κλασική κίνηση, του να βάλεις το κλειδί στη μίζα και να το στρίψεις για να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Τα start buttons έχουν μετατρέψει τα πάλαι ποτέ κλειδιά, σε απλούς διακόπτες κλειδώματος-ξεκλειδώματος. Σε πολλά μοντέλα δε, δεν υπάρχουν ούτε αυτά. Με key cards μπαινοβγαίνεις στο όχημα, ακόμα και με εφαρμογές στο smartphone. Το παλιό, καλό κλειδί έχει εξελιχθεί σε niche αξεσουάρ, για το οποίο δεν αποκλείεται να χρεωθείς έξτρα αν το θες!
Η Rivian, ας πούμε, ήδη εφαρμόζει κάτι αντίστοιχο. Τα R1T και R1S συνοδεύονται από τις προαναφερθείσες κάρτες-κλειδιά, όπως και με εφαρμογή κλειδο/ξεκλειδώματος στο smartphone. Αν ο υποψήφιος αγοραστής θέλει να νιώθει κανονικό κλειδί στο χέρι του, να πατάει τα κουμπιά για να το ανοικοκλείνει και να χορταίνουν τα ακροδάχτύλά του, θα πρέπει να το επιλέξει από τα εξτρά του εξοπλισμού και να πληρώσει επιπλέον! Ο κάτοχος ενός R1S εξεπλάγη από την απουσία κλειδιού, στέλνοντας μήνυμα στη Rivian. Η απάντηση που έλαβε, ήταν ότι αφενός τέτοιο χαρακτηριστικό ακόμα δεν είναι διαθέσιμο, αφετέρου και διαθέσιμο που θα είναι στο εγγύς μέλλον, θα συνοδεύεται από χρηματική επιβάρυνση.
Προφανώς δεν τίθεται θέμα διαθεσιμότητας χρημάτων, όσο κι αν κοστίζει, καθώς το R1S ξεκινά στις Η.Π.Α. από τις 77.700 δολάρια (71.732 ευρώ). Αυτό, ωστόσο, είναι που κάνει το όλο θέμα εντελώς αλλοπρόσαλλο: ότι σε ένα ακριβό αυτοκίνητο, πρέπει να πληρώσεις για να έχεις κλειδί. Ένα έξοδο που καλό είναι να κάνει όποιος έχει Rivian, πάντως, καθότι πέρα από το cult σκέλος της υπόθεσης, υπάρχει και το πρακτικό. Η εφαρμογή στο smartphone μπορεί να μπλοκάρει, το ίδιο και η key card. Καλό είναι κάπου να βρίσκεται εύκαιρο το κλειδί, προκειμένου να μην μείνει ο ιδιοκτήτης έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση δυσλειτουργίας.