Μέχρι πέρσι-πρόπερσι ακούγαμε κάθε μέρα και μια διαφορετική αυτοκινητοβιομηχανία, σε δηλώσεις για πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, καταργήσεις θερμικών κινητήρων, μόνο ηλεκτρικό μέλλον κλπ κλπ. Τι ωραία που γυρίζει ο τροχός, όμως, ε; Σήμερα έχουμε τους ίδιους κατασκευαστές, να δηλώνουν τα ακριβώς αντίθετα. Ένας από ένας αφήνουν τα περί «μόνο EV τότε», με τη Volvo να είναι η πιο πρόσφατη στο χορό.
Οι Σουηδοί ήταν από τους πρώτους που είχαν αποκηρύξει τα θερμικά μοτέρ, ανακοινώνοντας ένα οργανόγραμμα που τους ήθελε να γίνονται αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030. EV μοντέλα προστέθηκαν στη γκάμα, και με πολύ μεγάλη επιτυχία μάλιστα, αλλά τελικά η έκταση της ηλεκτρικής αγοράς αποδεικνύεται λιγότερη από όσο αρχικά είχε εκτιμηθεί. Η φθίνουσα ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων αναγκάζει το Γκέτεμποργκ σε σημαντική αναδιάρθρωση των πλάνων, θέτοντας πλέον ως στόχο το 90-100% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας όχι μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και τα plug-in υβριδικά.
Η Volvo ελπίζει ότι τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα θα αντιπροσωπεύουν το 50-60% των παραδόσεων έως το 2025, από 48% που ήταν στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων. Το σχέδιο της εταιρείας είναι να συνεχίσει τις επενδύσεις σε ήπια και plug-in υβριδικά μοντέλα ως μέρος των «στρατηγικών προσαρμογών» της, προκειμένου να καλύπτει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των αγοραστών. Η σουηδική μάρκα πιστεύει ότι υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που έχουν συμβάλει στην βραδύνουσα ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο. Το δίκτυο φόρτισης είναι ένας από τους κυριότερους, ενώ ορισμένες χώρες έχουν είτε μειώσει είτε πλήρως εξαλείψει τα κίνητρα για αγορά EVs. Ταυτόχρονα έχουμε και τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά, που σύμφωνα με αναλυτές γυρνάει «μπούμερανγκ» σε ολόκληρη την κατηγορία των ηλεκτρικών, ανεξαρτήτου μάρκας και προέλευσης.