Η αυτόνομη οδήγηση είναι πλέον ενεργό μέρος της καθημερινότητας σε αρκετούς δρόμους, ιδίως εκείνους της Αμερικής. BMW και Mercedes ήδη διαθέτουν συστήματα Επιπέδου 3, που σημαίνει ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο και να κάνει κάτι άλλο, όπως να διαβάσει ένα βιβλίο. Σύμφωνα με τη Bentley όμως, η συνθήκη αυτή εγκυμονεί περισσότερους κινδύνους από όσους θεωρητικά αντιμετωπίζει.
Ο CEO της βρετανικής φίρμας, Adrian Hallmark, μίλησε στο Automotive News για την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 και δεν δίστασε να τη χαρακτηρίσει επικίνδυνη, ξεκαθαρίζοντας πως η Bentley θα απέχει: «Όλα τα δεδομένα και οι αναλύσεις που έχουμε κάνει, συνηγορούν στο γεγονός πως η εν λόγω κατηγορία των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης είναι επικίνδυνη. Δεν είναι σαν τα Επιπέδου 2, που απαιτούν την εγρήγορση του οδηγού, ούτε σαν τα Επιπέδου 4 όπου το όχημα πάει μόνο του. Στο 3 ναι μεν ο μπορείς να ασχοληθείς με κάτι άλλο, πέραν της οδήγησης, όμως ανά πάσα στιγμή μπορεί να σου ζητηθεί να αναλάβεις. Το αυτοκίνητο δυνητικά εξαρτάται υπερβολικά στην ταχύτητα ανάκτησης ελέγχου και παρέμβασης από τον ανθρώπινο παράγοντα».
Με άλλα λόγια, η Bentley πιστεύει πως το Επίπεδο 3 είναι ημίμετρο. Όχι τόσο εξαρτώμενο όσο το 2, αλλά ούτε και όσο αυτόνομο πρέπει όσο το 4. Για το λόγο αυτό δεν πρόκειται να δούμε Continental GT, Bentayga ή Flying Spur με αυτή την τεχνολογία, παρά μόνο με συστήματα Επιπέδου 2, 2+ και 2++. Το επόμενο βήμα θα είναι κατευθείαν το 4, εκεί δηλαδή όπου ο έλεγχος περνάει εντελώς από τον άνθρωπο στη μηχανή. Δυνατότητα χειροκίνητου ελέγχου υπάρχει και στο 4, αλλά μόνο σε περιπτώσεις σοβαρής δυσλειτουργίας ή κατόπιν εντολής του οδηγού. «Τα συγκεκριμένα συστήματα απαιτούν ελάχιστη, ακόμα και μηδενική συμμετοχικότητα σε ορισμένες περιστάσεις (σ.σ. οδήγηση σε εθνική), αλλά διατηρούν το τιμόνι και τα πεντάλ για όποτε χρειαστεί», εξηγεί ο Hallmark.
Η VW εξελίσσει σύστημα Επιπέδου 4, το οποίο θα διατεθεί σε όλες τις μάρκες του ομίλου, με την πρεμιέρα να προγραμματίζεται για το 2026.