Η Tesla διαφημίζει (και τρέχει στα δικαστήρια για αυτή) την αυτόνομη οδήγηση, η Mercedes κατάφερε να γίνει η πρώτη εταιρία που εξασφαλίζει επίσημη έγκριση για χρήση Επιπέδου 3. Μια μεγάλη νίκη της γερμανικής εταιρίας, κυριολεκτικά μέσα στο σπίτι των Αμερικανών.
To Drive Pilot έγινε το πρώτο εγκεκριμένο σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο, λαμβάνοντας πιστοποίηση για χρήση στους δημόσιους δρόμους της Καλιφόρνια. Το αρμόδιο τμήμα Μεταφορών της αμερικανικής πολιτείας έδωσε την πολυπόθητη έγκριση στην τεχνολογία της Mercedes και μαζί, το προβάδισμα στο συγκεκριμένο τομέα επί της Tesla. Σε αντίθεση με τα Autopilot και Full Self Driving συστήματα της φίρμας του Elon Musk, το Drive Pilot δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό, με κάθε επισημότητα και νομιμότητα, να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο. Με άλλα λόγια, αφήνει τον έλεγχο στο αυτοκίνητο.
Το Επίπεδο 3 βέβαια δεν σημαίνει πως έχουμε πια πλήρως αυτόνομα οχήματα, καθώς ναι μεν ο οδηγός μπορεί να διαβάζει βιβλίο, να βλέπει video ή να παίζει παιχνίδια ενώ το αυτοκίνητο κινείται, αλλά θα πρέπει να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να ξαναπάρει τον έλεγχο. Δεν μπορεί, δηλαδή, να βάλει έναν προορισμό στο GPS και να πέσει για ύπνο, αφήνοντας την S-Class ή την EQS του (τα δυο μόνα διαθέσιμα μοντέλα με τη συγκεκριμένη τεχνολογία) να κάνει τη διαδρομή. Ούτε να κάθεται στο πίσω κάθισμα και να απολαμβάνει τη διαδρομή. Θα πρέπει να βρίσκεται κανονικά πίσω από το τιμόνι και σε περίπτωση που παραστεί ανάγκη, να επέμβει σε αυτό ή τα πεντάλ. Παράλληλα, οι αρχές της Καλιφόρνια έθεσαν και τους δικούς τους περιορισμούς.
Σύμφωνα με το Reuters, το Drive Pilot μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 64 χλμ./ώρα (40 μίλια/ώρα), σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους και μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το αυτόνομο σύστημα, κοινώς, συνδράμει και ξεκουράζει τον οδηγό, δεν τον αντικαθιστά. Εντούτοις, μιλάμε για ιστορική στιγμή στα χρονικά της αυτοκίνησης.