Ο ρετρό οίστρος δεν έχει τελειωμό στη Renault, η οποία μετά το R5 αναβιώνει και το R17 φέρνοντας εκ νέου τα 70’s στο σήμερα. Και πώς τα φέρνει. Με ένα πισωκίνητο κουπέ 270 ίππων.
To ακριβώς αντίθετο από το αρχέγονο R17 και το R15, που κυκλοφορούσαν από το 1971 ως το 1979. Το R15/R17 υπήρξε το πρώτο μπροστοκίνητο κουπέ παραγωγής της Renault, ωστόσο οι εποχές αλλάζουν. Το καινούργιο αφενός είναι πισωκίνητο, αφετέρου δεν έχει ούτε 1.300άρη ή 1.600άρη βενζινοκινητήρα, όπως ο ιστορικός πρόγονος.
Το νέο R17 πρόκειται για ένα πρώτης τάξεως restomod, εργοστασιακής προέλευσης μάλιστα, βασιζόμενο σε ηλεκτρική πλατφόρμα. Η εμφάνιση κερδίζει τους πάντες με τις νοσταλγικές γραμμές, οι οποίες δεν στερούνται βέβαια μοντέρνων στοιχείων. Τα LED φωτιστικά σώματα (με τα κίτρινα φώτα μπροστά, βέβαια, τρομερή πινελιά), για παράδειγμα, ή οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες. Το αμάξωμα πάντως, με ιδιαίτερη έμφαση στη διαμόρφωση της οροφής, των πίσω κολωνών και τα κάθετα εμπρός-πίσω μέρη, μεταφέρει με τεράστια επιτυχία τη φιλοσοφία του 70 στο 2024.
Το ίδιο και εσωτερικά, αν και αλήθεια είναι πως εκεί ο φουτουρισμός εμφανίζεται σε μεγαλύτερη έκταση. Τα τετραπλά ξεχωριστά όργανα πίσω από το παραλληλόγραμμο τιμόνι και το ρολόι στην κεντρική κονσόλα, θυμίζουν την καμπίνα του προ 50ετίας R17. Οι ανακυκλωμένες/ανακυκλώσιμες επενδύσεις πάντως, σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε ένα υπερσύγχρονο αυτοκίνητο.
Εξ ου και η παρουσία ηλεκτροκινητήρα 270 ίππων στον πίσω άξονα, όπως και το αμάξωμα που κατασκευάζεται σε αρκετά σημεία από συνθετικά υλικά. Με αυτό τον τρόπο το βάρος διατηρείται στα 1.400 κιλά. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες δεν ανακοινώνονται, πέρα από ότι ξεπερνά τα 400 χλμ. αυτονομίας, καθότι ούτως ή άλλως το νέο R17 δεν πρόκειται να μπει στην παραγωγή. Η Renault θα το έχει σε κεντρικό σημείο του περιπτέρου της σε διάφορες εκθέσεις, αλλά στους δρόμους δυστυχώς δεν πρόκειται να το δούμε.