Στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, τα πλήρως αυτόνομα οχήματα αναμένεται να πολλαπλασιαστούν στους δρόμους μας. Μέχρι να συμβεί αυτό, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση της παραγωγής. Οι BMW και τα MINI στα εργοστάσια του Dingolfing και της Λειψίας, ήδη βολτάρουν μόνα τους.
Οι Βαυαροί δοκιμάζουν την τεχνολογία Automatic Driving In-Plant από το 2022, αρχικά από το Dingolfing. Εκεί, η Σειρά 5 και η Σειρά 7 που κατασκευάζονται πηγαίνουν μόνες τους από τη γραμμή συναρμολόγησης στην περιοχή της τελικής επεξεργασίας, μέσα από μια διαδρομή μεγαλύτερη του 1 χιλιομέτρου. Μια διαδρομή μάλιστα που δεν είναι ευθεία, αλλά αποτελείται και από στροφές.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για το σύστημα είναι ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό του εκάστοτε αυτοκινήτου και πόσο προηγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης διαθέτει. Οι αισθητήρες Lidar έχουν εγκατασταθεί κατά μήκος των διαδρόμων και λειτουργούν παράλληλα με εξωτερικούς αισθητήρες κίνησης, αλλά και ένα περιβαλλοντικό μοντέλο που ελέγχει τις κινήσεις του οχήματος. Στο Dingolfing η κατάσταση περνάει από το πιλοτικό στο πλήρως λειτουργικό στάδιο, ενώ ανάλογες κινήσεις σχεδιάζονται για τη μονάδα της Λειψίας, η οποία αναβαθμίζεται για να υποστηρίζει το Automated Driving In-Plant. Όταν είναι έτοιμο, θα λειτουργεί για περίπου το 90% όλων των μοντέλων BMW και MINI που κατασκευάζονται εκεί.
Το 2025 η BMW θα λανσάρει το πρωτοποριακό σύστημα στις εγκαταστάσεις της στο Ρέγκενσμπουργκ και την Οξφόρδη. Το νέο της εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας επίσης θα χρησιμοποιεί την εν λόγω τεχνολογία, όταν ξεκινήσει τις εργασίες παραγωγής. «Το Automatic Driving In-Plant (AFW) βελτιστοποιεί τη διαδικασία παραγωγής μας και προσφέρει σημαντικά κέρδη αποδοτικότητας για τα logistics μας», δήλωσε ο αρμόδιος του διοικητικού συμβουλίου της BMW για την παραγωγή, Milan Nedeljković. «Για το λόγο αυτό θα διαθέσουμε γρήγορα αυτήν την τεχνολογία σε όλο το δίκτυο παραγωγής μας». Η BMW σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση της τεχνολογίας σε άλλους τομείς της διαδικασίας, επιτρέποντας στα νεότευκτα αυτοκίνητα να οδηγούν μόνα τους μέσα από ζώνες δοκιμών και σε εξωτερικούς χώρους διανομής.