Προ ολίγων ημερών ανακοινώθηκε η επέκταση της συνεργασίας μεταξύ BMW και Toyota, σχετικά με την τεχνολογία του υδρογόνου. Σήμερα έρχεται μια ακόμα ανακοίνωση, που βάζει πλέον τη σύμπραξη σε χρονικό ορίζοντα.
Οι Βαυαροί δηλώνουν πως ο πρώτος καρπός της γερμανο-ιαπωνικής συμμαχίας θα λανσαριστεί μέχρι το 2028, ως ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που θα έρθει να πάρει θέση δίπλα στην iX5 Hyrdrogen. Όπως είναι λογικό, λεπτομέρειες ακόμα δεν ανακοινώνονται. Το νέο υδρογονοκίνητο μοντέλο θα μπορούσε να είναι SUV, αλλά θα μπορούσε να πάρει μια μορφή αντίστοιχη του Mirai, σε εκτέλεση BMW. Το μόνο σίγουρο, βάσει των λεγομένων από Μόναχο μεριά, είναι ότι θα πρόκειται για πραγματική BMW από πλευράς επιδόσεων και δυναμικών χαρακτηριστικών.
Το πιθανότερο σενάριο θέλει το νέο μοντέλο να βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR, στην οποία πατάει και η υδρογονοκίνητη X5. Σε αυτή, δυο δεξαμενές της Toyota με πίεση 700 bar, κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και χωρητικότητας έξι κιλών υδρογόνου, αναλαμβάνουν την παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω της χημικής αντίδρασης με το οξυγόνο. Μοναδικές εκπομπές ρύπων κατά τη διαδικασία, είναι οι υδρατμοί της αλληλεπίδρασης υδρογόνου-οξυγόνου. Δυο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολικά 374 ίππους, επιταχύνοντας το βαυαρικό SUV στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 7,0 δλ. και εξασφαλίζοντας αυτονομία 498 χλμ., την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 190 χλμ./ώρα.
Θα πρέπει να έχουμε επίσης υπόψη, πως οι Ιάπωνες ποντάρουν στο υδρογόνο ως καύσιμο και για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και στα FCEV (fuel cell electric vehicles) σε κατηγορίες που δεν έχουμε συνηθίσει τέτοιες παρουσίες. Είναι χαρακτηριστικό πως εδώ και καιρό δοκιμάζεται ένα αντίστοιχο Hilux, το οποίο αναμένεται να βγει στην αγορά το 2026.