BMW και Toyota ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που πίστεψαν στο υδρογόνο, ως εναλλακτική τόσο στα κλασικά ορυκτά καύσιμα όσο και στην ηλεκτροκίνηση. Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται από το 2012 πάνω στο Η2, συσφίγγοντας τώρα περαιτέρω τους δεσμούς ενόψει της κάμψης που παρατηρείται, στη ζήτηση των ηλεκτρικών.
Ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας αναμένεται να υπογραφεί μεταξύ των δυο κολοσσών στις αρχές Σεπτέμβρη, με φόντο την ανταλλαγή εξαρτημάτων και τεχνογνωσίας. Σύμφωνα με το Nikkei Asia, που έφερε και το θέμα στη δημοσιότητα, η Toyota θα προσφέρει στη BMW διάφορα ανταλλακτικά, όπως δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου και κυψέλες καυσίμου, ώστε οι Βαυαροί στη συνέχεια να τα προσαρμόζουν στα δικά τους συστήματα κίνησης. Η iX5 είναι το μοντέλο που θα επωφεληθεί πρώτο, περνώντας από το πιλοτικό στο στάδιο της μαζικής παραγωγής μέσω του μειωμένου κόστους παραγωγής, που θα εξασφαλίσει η κοινή χρήση μηχανικών μερών από την Toyota.
Ένας βασικός λόγος για τον οποίο τα οχήματα που κινούνται με κυψέλες καυσίμου απέτυχαν να εδραιωθούν, είναι η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού. Η συνεργασία μεταξύ Ιαπώνων και Γερμανών να περιλαμβάνει δράσεις για την ανάπτυξη και την ανάπτυξη βελτιωμένης υποδομής παροχής υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη, ενώ η BMW δεν πρόκειται να σταματήσει στην iX5. Μετά την κυκλοφορία της iX5, σκοπεύει να προσθέσει πολλαπλά οχήματα κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicle/FCEV) στη γκάμα της. Περισσότερες λεπτομέρειες για την εμβάθυνση των δεσμών μεταξύ των δύο εταιρειών θα ανακοινωθούν σε συνέντευξη τύπου της BMW, που έχει προγραμματιστεί για τις 5 Σεπτεμβρίου.