H Toyota παραδέχτηκε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς της ότι το πείραμα με το Mirai απέτυχε. Οι πωλήσεις δεν είναι ούτε κατ’ ελάχιστο κοντά στους προσδοκώμενους στόχους, με αποτέλεσμα το project των κυψελών καυσίμου να εγκαταλείπεται σταδιακά από το Αΐτσι. Mirai 3ης γενιάς δεν πρόκειται να δούμε, κοντολογίς. Το σημερινό της 2ης, όμως, υπάρχει σε στοκ. Και κάπως πρέπει να φύγουν αυτά τα αυτοκίνητα. Η λύση; Δραματική έκπτωση στην τιμή.
Οι αντιπροσωπείες της ιαπωνικής εταιρίας στην Αμερική πρακτικά «χαρίζουν» το σεντάν FCEV, μειώνοντας κατά 49% το κόστος αγοράς! Πολύ καλά διαβάσετε. Η Toyota δίνει πρακτικά μισοτιμής το υδρογονοκίνητο μοντέλο της, προσφέροντας παράλληλα και δυνατότητα χρηματόδοτησης με 0% επιτόκιο για 72 μήνες. Κάπως έτσι, το βασικό Mirai XLE βλέπει τις 50.190 δολάρια (46.482 ευρώ) που κοστίζει κανονικά, να γίνονται μόλις 25.190 (23.329 ευρώ). Κι όχι μόνο αυτό, αλλά η Toyota δίνει έξτρα 15.000 δολάρια (13.892 ευρώ) για ανεφοδιασμό υδρογόνου σε βάθος εξαετίας. Κοντολογίς, αγοράζεις ολοκαίνουργιο Mirai στη μισή τιμή φέτος και έχεις πληρωμένο το βενζινάδικο μέχρι το 2030! Αρκεί, φυσικά, να έχεις κοντά σου ένα εξειδικευμένο, που να διαθέτει υδρογόνο.
Στο απίστευτο πακέτο της Toyota, ωστόσο, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αστερίσκος. Ένας από τους βασικούς λόγους, για την ακρίβεια, που το Mirai δεν πουλάει στις Η.Π.Α. Το δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο περιορίζεται σε μόλις 55 σταθμούς σε όλη τη χώρα, ενώ η Shell ανακοίνωσε πρόσφατα πως κλείνει τους 7 εξ αυτών. Αν έχεις Mirai στην Αμερική, δηλαδή, μπορείς να του βάλεις καύσιμο σε πολύ συγκεκριμένα σημεία, ασχέτως του πού μένεις. Για παράδειγμα, κάποιοι χρειάζεται να κάνουν ολόκληρο ταξίδι 300 χλμ. μόνο και μόνο για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ! To Mirai έχει κάνει μέχρι 1.003 χλμ. με ένα φουλάρισμα, οπότε στην προκειμένη αφαιρείς επιτόπου μια 300άρα απλά για την επίσκεψη στο πρατήριο.