Η παρουσίαση της ανανεωμένης Σειράς 1 συνοδεύτηκε από αρκετά, ιδιαίτερα, χαρακτηριστικά. Η BMW, ας πούμε, επενέβη στην εμφάνιση (που δεν έπαιρνε τις καλύτερες κριτικές) και την έκανε πιο δυναμική. Εξέλιξε ολοκαίνουργιο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για τη βελτίωση των επιδόσεων και της κατανάλωσης (και των εκπομπών CO2, βέβαια), έβαλε mild hybrid σύστημα σε όλα σχεδόν τα μοτέρ, μέχρι που αφαίρεσε το διαχρονικό «i» στην ονομασία των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Στο όνομα επικεντρώνεται και η πιο ξεχωριστή πινελιά, που θυμίζει την εμβληματική M1!
O λόγος για την κορυφαία της γκάμας, M135 (χωρίς i πια) xDrive, και το σήμα στην πίσω πόρτα. Όπως μπορούμε πανεύκολα να διακρίνουμε, στο «M135» το πρώτο μισό του ονόματος αποτελείται τεχνηέντως από μεγαλύτερα κομμάτια, ώστε να βγάζει μάτι το «M1». Το εναπομείναν «35» εμφανίζεται σαφώς μικρότερο, αφήνοντας το πιο σημαντικό γράμμα στην πορεία της BMW και τον άσο να τραβούν τα βλέμματα, δημιουργώντας παράλληλα συνειρμούς με το αξεπέραστο υπεραυτοκίνητο των Βαυαρών.
Το ζήτημα «M1» είχε απασχολήσει έντονα το Μόναχο πριν 13 χρόνια, στο λανσάρισμα της κορυφαίας έκδοσης για την πρώτη γενιά Σειράς 1,. Τότε κυκλοφορούσε έντονα η φήμη πως το θρυλικό όνομα θα έκανε comeback, αλλά η BMW επέλεξε να μην εξοργίσει τους φίλους της και να ονομάσει το αυτοκίνητο -που έμελλε να εξελιχθεί στη M2- 1Μ Coupe (μόνο το «M» πάντως, στο αμάξωμα).
Αν και αυτονόητα δεν τίθεται θέμα σύγκρισης των δυο Γερμανίδων, για το χάζι ας δούμε τι λέει η M1 στη «M1-35». Ηδονικές γραμμές από την πένα του Giorgetto Giugiaro και εξέλιξη από τη Lamborghini, για το αυτοκίνητο που συγκλόνισε τους πάντες όταν παρουσιάστηκε, το 1978. Κατασκευασμένη στο χέρι και ένα από τα σημαντικότερα τετράτροχα της αυτοκίνησης, με την κίνησή της αναλαμβάνει ο εξακύλινδρος εν σειρά ατμοσφαιρικός των 3,5 λίτρων, απόδοσης 277 ίππων και 330 Nm ροπής, που μετά την M1 έδωσε το έναυσμα για την κληρονομιά των M5. Ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο φροντίζει για την τροφοδότηση των πίσω τροχών, εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ. και τελική ταχύτητα 262 χλμ./ώρα – αριθμοί πέρα από εξαιρετικοί, για πριν 46 χρόνια.
Η M135, αντίθετα, προτάσσει τετρακίνηση, τουρμπίνα, προηγμένα ηλεκτρονικά και τεχνολογία. Ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 300 ίππων και 400 Nm, συνεργάζεται με το σύστημα xDrive και 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για μια επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 4,9 δλ. Πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα της M1, κι ας μιλάμε επί της ουσίας για οικογενειακό χάτσμπακ. Η τελική των 250 χλμ./ώρα οριοθετείται από κόφτη, αλλά χωρίς αυτόν εύκολα η κορυφαία Σειρά 1 ξεπερνά τα 262 χλμ./ώρα της M1. Πολύ που νοιάζεται εκείνη βέβαια, ειδικά από τη στιγμή που στις δημοπρασίες αλλάζει χέρια για εκατομμύρια. Λίγη από αυτή την αύρα θέλησε να δώσει η BMW, με αυτό το τρικ στο όνομα.