Με το τρίτης γενιάς, νέο X-Trail η Nissan αλλάζει πλήρως σχεδιαστική φιλοσοφία από τα προγενέστερα μοντέλα με την “τετραγωνισμένη” αισθητική και υιοθετεί την πιο “επιβατική” εμφάνιση των SUV και ειδικότερα του νέου Qashqai. Σε σχέση με το εν λόγω best seller SUV, το νέο X-Trail διαφέρει σχεδιαστικά τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω άκρο και είναι πιο κομψό από πριν, ενώ διαθέτει περισσότερο μήκος κατά 266 χιλιοστά (4.643 χλστ.) και μεταξόνιο κατά 60 χλστ. (2.706 χλστ.).
Από πλευράς εκδόσεων, το νέο X-Trail προσφέρεται μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων απόδοσης 130 ίππων, με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο CVT και με 5 ή 7 θέσεις. Οι τιμές του 2κίνητου X-Trail ξεκινούν από 26.960 ευρώ και το 4×4 κοστίζει από 31.360 ευρώ, απευθυνόμενο σε ένα πολύ πιο περιορισμένο κοινό σε σχέση με το πιο οικονομικό Qashqai. Το ερχόμενο φθινόπωρο θα διατεθεί και το turbo βενζίνης X-Trail 1.6 DIG-T με 160 ίππους.
Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου X-Trail είναι ίδιο με εκείνο του Qashqai τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα. Το ταμπλό είναι σχετικά ογκώδες με κύρια χαρακτηριστικά του την 7 ιντσών κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, που διαχειρίζεται πληθώρα λειτουργιών του συστήματος NissanConnect, καθώς και τον ευμεγέθη πίνακα οργάνων. Η εργονομία είναι καλή με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και άνετα. Την ποιότητα ενισχύουν τα μαλακά υλικά που υπάρχουν στο πάνω μέρος του ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες, ωστόσο η συναρμογή ορισμένων επιφανειών (π.χ. τα ένθετα τύπου carbon στο ταμπλό) παρουσιάζει μικροατέλειες. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, το νέο X-Trail είναι σε θέση να μετακινήσει με περίσσιες ανέσεις 5 ενήλικα άτομα. Στην 7θέσια έκδοση της δοκιμής τα δύο επιπλέον αναδιπλούμενα καθίσματα που αποθηκεύονται στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ προορίζονται για κοντινές μετακινήσεις και κυρίως παιδιά. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος με χωρητικότητα 550 λίτρων και μειώνεται στα 135 λίτρα στην 7θέσια διάταξη.
Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.6 dCi των 130 ίππων
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.580 κιλών, διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Το ντίζελ αυτό μηχανικό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χάρη στην πλούσια ροπή των 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ., ενώ το κροτάλισμα που παράγει είναι μεν υπαρκτό αλλά αρκετά φιλτραρισμένο. Η κατανάλωσή του σε λογικούς ρυθμούς κίνησης κυμαίνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. και μπορεί να πέσει και άλλο σε συνθήκες ταξιδιού, χάρη στη μακριά 6η ταχύτητα.
Άνετο στο δρόμο και ικανό εκτός δρόμου
Το νέο X-Trail βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF του ομίλου και ζυγίζει 90 κιλά λιγότερα από το προγενέστερο μοντέλο, ενώ εγγυάται καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση είναι ανεξάρτητη και πίσω (πολλαπλών συνδέσμων), ενώ σε συνδυασμό και με τις αυξημένες διαδρομές της εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα ανέσεων τόσο στο δρόμο όσο και σε χωμάτινες διαδρομές. Με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω της επιλογής που γίνεται στο περιστροφικό χειριστήριο του συστήματος τετρακίνησης ALL MODE 4×4-i, οι τροχοί έχουν την τάση να χάσουν στιγμιαία την πρόσφυσή τους, μόνο υπό έντονη πίεση. Κατάλληλη και για καθημερινή οδήγηση είναι η επιλογή Auto mode, αφού η εμπλοκή και του πίσω άξονα (σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα) γίνεται άμεσα, αυξάνοντας σημαντικά τα επίπεδα πρόσφυσης σε γλιστερά οδοστρώματα. Στην επιλογή Lock, η τετρακίνηση γίνεται μόνιμη και είναι αποτελεσματική ακόμα και σε πιο δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές. Οι κλίσεις του αμαξώματος του X-Trail είναι μεν τονισμένες αλλά το ο οδηγός ελέγχει εύκολα τις κινήσεις του αμαξώματος, ενώ στις ευθείες ταξιδεύει άνετα και σταθερά. Μόνο, το τιμόνι θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ στις στροφές, αφού είναι αρκετά ελαφρύ για τον όγκο και βάρος του αυτοκινήτου.
Τα επίπεδα ενεργητικής ασφαλείας αυξάνουν σημαντικά τα πολλά σύγχρονα μέσα, όπως είναι το Active Control Ride (παρακολουθεί την ταχύτητα του τροχού), το Active Brake Engine (έλεγχος πέδησης και μέσω του κινητήρα), Active Control Trace (παρακολουθεί τη συμπεριφορά και τροχιά του αυτοκινήτου) και το γνωστό Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα). Άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το σύστημα «αφύπνισης» του οδηγού, η αναγνώριση των οδικών πινακίδων σήμανσης, η λειτουργία προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και το σύστημα ανίχνευσης οχημάτων στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου. Ακόμα εξοπλίζεται με αισθητήρες ανίχνευσης αντικειμένων κατά την οπισθοπορεία και αυτόματη λειτουργία των προβολέων.
(+) Εμφάνιση, εικόνα εσωτερικού, χώροι, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις – κατανάλωση, τετρακίνηση
(-) Τονισμένες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, ελαφριά αίσθηση τιμονιού, τιμή