Δύσκολοι καιροί για να είσαι θρυλικός Γερμανός προμηθευτής αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως πολύ γλαφυρά φανερώνουν οι δυσάρεστες περιπτώσεις των Recaro και BBS. Δυο εταιρίες-συνώνυμα της αυτοκίνησης και των αγώνων, οι οποίες αυτή τη στιγμή παλεύουν να αποφύγουν το λουκέτο.
Πιο πρόσφατος στον αγώνα της επιβίωσης, o φημισμένος κατασκευαστής καθισμάτων. Η Recaro, που εδώ και δεκαετίες εξοπλίζει την αφρόκρεμα της αυτοκίνησης, οδεύει προς το τέλος όπως τον γνωρίζαμε, καθώς πριν λίγες ημέρες κατέθεσε επίσημα αίτηση χρεωκοπίας. Η εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις 215 εργαζομένων, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια βιώσιμη λύση στον ορίζοντα. Δεν έχει εμφανιστεί, δηλαδή, κάποιος καινούργιος επενδυτής, που να δίνει αισιοδοξία για την αποφυγή της παύσης εργασιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα της Recaro που κατασκευάζει gaming seats, αλλά και καθίσματα για τρένα-αεροπλάνα, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα βιωσιμότητας. Το «φαλιμέντο» απειλεί μόνο το τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο και ξεκίνησε όλη την εταιρία, 118 ολόκληρα χρόνια πριν. Κάτι ανάλογο πέρασε, ωστόσο, και η BBS νωρίτερα – και μάλιστα όχι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια.
Ο πιο διάσημος και κατασκευαστής ζαντών πέρασε για άλλη μια φορά δύσκολες στιγμές τον περασμένο Οκτώβρη, καθώς για τέταρτη φορά στην ιστορία της είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης. Το ενδεχόμενο λουκέτου ήταν όχι απλά ορατό στον ορίζοντα, αλλά έμοιαζε να πλησιάζει επικίνδυνα προς το εργοστάσιο στο Schiltach. Σε μια χρονιά που κανονικά οι Γερμανοί θα γιόρταζαν τα 50α τους γενέθλια, αναγκάστηκαν να κηρύξουν χρεοκοπία για τρίτη φορά. Μέχρι το ΄21 ήταν σε καθεστώς εποπτείας, όταν και ανέλαβε να τους βγάλει από τη στενωπό το KW Automotive Group. Η επίσης φημισμένη φίρμα αναρτήσεων επένδυσε στη BBS, έκανε ανοίγματα σε αυτοκινητοβιομηχανίες για την αναγωγή της BBS ως προμηθευτή πρώτης τοποθέτησης, αλλά τελικά δεν κατάφερε να αποτρέψει το «καρέ» στις χρεωκοπίες.
Τελικά και, προς το παρόν τουλάχιστον, σε αντίθεση με τη Recaro, οι 270 εργαζόμενοι της BBS μπόρεσαν να ξεφυσήσουν με ανακούφιση, βλέποντας το 2024 να μπαίνει με τις καλύτερες προϋποθέσεις. H τουρκική ISH Management Services είναι ο νέος ιδιοκτήτης της BBS GmbH, αναλαμβάνοντας την αποπληρωμή όλων των χρεών και την οικονομική διασφάλιση του εργατικού δυναμικού, ανακοινώνοντας παράλληλα σχέδιο επένδυσης εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά, βέβαια, τα έχουμε δει άλλες 4 φορές από τη BBS, οπότε δεν αποκλείεται να επαναληφθεί η ιστορία. Το θέμα είναι αν θα βρεθεί κάποια αντίστοιχη επενδυτική σανίδα σωτηρίας, και για τη Recaro.