Είτε μιλάμε για σπορ, είτε για αγωνιστικό, είτε για super, είτε για hypercar, όταν κοιτάμε τα μπάκετ καθίσματα στο εσωτερικό, συνήθως ένα όνομα αναγράφεται στις πλάτες ή τις ταμπέλες στα πλαϊνά: Recaro. Ο πασίγνωστος Γερμανός κατασκευαστής καθισμάτων, που εδώ και δεκαετίες εξοπλίζει την αφρόκρεμα της αυτοκίνησης, οδεύει προς το τέλος όπως τον γνωρίζαμε, καθώς και επίσημα κατέθεσε αίτηση χρεωκοπίας.
Το αυτοκινητικό τμήμα του Recaro Group έχει αποσχιστεί από το 2020, όταν η Raven Acquisitions το απέκτησε με την προοπτική της ανάπτυξης, Όπως συνήθως συμβαίνει όταν αναλαμβάνουν επενδυτικές φίρμες, ωστόσο, έγινε το αντίθετο. Τα οικονομικά πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο, σε πλήρη αντιδιαστολή με τις δουλειές που έκλεινε η Recaro παντού, για να φτάσουμε σήμερα στο λυπηρό σημείο να απειλείται μια εταιρία-συνώνυμο της αυτοκίνησης, με λουκέτο. Η είδηση έχει προκαλέσει ανησυχία και στους κατασκευαστές, καθώς αν τελικά επέλθει το μοιραίο θα πρέπει να ψάχνουν για νέο προμηθευτή τελευταία στιγμή, προκαλώντας καθυστερήσεις στην παραγωγή και την παράδοση των οχημάτων.
Η εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο τις θέσεις 215 εργαζομένων, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια βιώσιμη λύση στον ορίζοντα. Δεν έχει εμφανιστεί, δηλαδή, κάποιος καινούργιος επενδυτής, που να δίνει αισιοδοξία για την αποφυγή της παύσης εργασιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα της Recaro που κατασκευάζει gaming seats, αλλά και καθίσματα για τρένα-αεροπλάνα, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα βιωσιμότητας. Το «φαλιμέντο» απειλεί μόνο το τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο και ξεκίνησε όλη την εταιρία, 118 ολόκληρα χρόνια πριν.
Το 1906 ο Wilhelm Reutter ξεκίνησε την κατασκευή αμαξωμάτων και εσωτερικών, αλλάζοντας στη συνέχεια το όνομα της επιχείρησης σε Reutter Karosserie – από όπου και το «Rekaro» αρχικά. Η Porsche αγόρασε το σύνολο της εταιρίας, αλλά εν συνεχεία διαχώρισε τα τμήματα αμαξώματος και εσωτερικών, κρατώντας το πρώτο. Το δεύτερο συνέχισε αυτόνομο, αλλάζοντας το όνομα στο πασίγνωστο σήμερα Recaro (η αλλαγή από «K» σε «C» για λόγους αγγλικής γλώσσας, βλέπε car). Στις αρχές της δεκαετίας του 70 η Recaro ξεκίνησε την κατασκευή αεροπορικών καθισμάτων, αργότερα και τρένων, για να χωριστεί εκ νέου (μεταξύ αυτοκινήτων και αεροπλάνων-τρένων) στα τέλη των 90’s.