Teaser και φωτογραφίες με καμουφλάζ, τέλος. Το νέο VW Golf R παρουσιάστηκε επίσημα, ισοφαρίζοντας την υψηλότερη ισχύ που έχουμε δει από αυτό και για πρώτη φορά, αποκτώντας έκδοση Black Edition.
Ξεκινάμε κατευθείαν με αυτή, όπου πρωταγωνιστής είναι το μαύρο χρώμα. Αμάξωμα, ζάντες, σήματα, φωτιστικά σώματα, δαγκάνες φρένων και απολήξεις εξάτμισης φοράνε σκοτεινές αποχρώσεις, ενώ είναι στάνταρ και το πακέτο Performance. Με αυτό η εξάτμιση προέρχεται από την Akrapovich, ενώ ο ηλεκτρονικός περιοριστής αποκτά ελευθερία έξτρα 20 χλμ./ώρα και επιτρέπει στο κορυφαίο Golf να φτάσει ως τα 270 χλμ./ώρα. Το απλό Golf R τώρα, ξεχωρίζει σε σχέση με το απερχόμενο από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τα επίσης ανασχεδιασμένα φανάρια (προαιρετικά IQ.LIGHT LED Matrix μπροστά και 3D LED πίσω) και τις νέες 19άρες ζάντες Warmenau, που ζυγίζουν μόνο 8 κιλά έκαστη (20% ελαφρύτερες συγκριτικά με τις προηγούμενες).
Στο εσωτερικό συναντάμε μπάκετ της Recaro και αναβαθμισμένα γραφικά στο infotainment των 12,9 ιντσών, αλλά και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2 ιντσών. Ο τελευταίος μάλιστα προσφέρει G-meter (μετρητή δυνάμεων G κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα) και χρονόμετρο που χρησιμοποιεί το GPS, αλλά μόνο στο Performance Pack (άρα στάνταρ στο Black Edition). Highligts επίσης εντοπίζονται στις μπλε πινελιές, τις ενθέσεις ανθρακονημάτων, τα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και τον ambient φωτισμό των 30 διαφορετικών χρωματισμών, ενώ στάνταρ είναι ο ψηφιακός βοηθός IDA και η τεχνολογία ChatGPT.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο TSI δεν θα μπορούσε να λείπει από το μηχανοστάσιο, αυτή τη φορά στην ισχυρότερη μορφή που τον έχουμε δει μέχρι σήμερα. Οι παρεμβάσεις των μηχανικών στέλνουν την ισχύ στα 333 άλογα, «ματσάροντας» το επετειακό (και πανάκριβο) R 333 και τοποθετώντας το νέο Golf R στην κορυφή όλων των Golf παραγωγής, στα 50 χρόνια ιστορίας του! Η ροπή παραμένει στα 420 Nm, όπως και όλα τα παρελκόμενα (7άρι DSG κιβώτιο-τετρακίνηση-Drift Mode) στη θέση τους. Παρά τα +13 άλογα σε σχέση με το απερχόμενο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται πιο αργά (0,1 δλ. βέβαια, 4,8 αντί 4,7 δλ., αλλά πιο αργά). Με το προαιρετικό Performance Pack όμως, ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα πέφτει στα 4,6 δλ. Ανάλογη διαφοροποίηση έχουμε στην τελική, καθώς κανονικά περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα και με το πακέτο Performance στα 270 χλμ./ώρα. Αλλαγές έχουμε και στην ανάρτηση, η οποία έρχεται 2,5 εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος και πλέον έχει στάνταρ τα ενεργά αμορτισέρ DCC (Dynamic Chassis Control), τουλάχιστον στην αγορά της Γερμανίας.