Νέο Dacia Sandrider 3.0 V6 360 PS για το Ντακάρ

H Dacia είχε γνωστοποιήσει από τον περασμένο Ιούλιο πως θέλει να συμμετάσχει στο Ράλλυ Ντακάρ, με πλήρως εργοστασιακή συμμετοχή και τον υπερμέγιστο Sebastien Loeb στα πηδάλια. Σήμερα μας δείχνει πώς θα το κάνει, μέσω του άκρως εντυπωσιακού Sandrider.

Το ειδικά εξελιγμένο αυτοκίνητο για αγώνες rally raid δεν έχει καμία σχέση με τα Sandero και Duster. έχοντας σχεδιαστεί από «λευκή κόλλα» με έναν και μόνο σκοπό: τη διάκριση στη θρυλική διοργάνωση αντοχής (και επιβίωσης). To Sandrider ουσιαστικά αποτελεί την τελική εκδοχή του πρωτοτύπου Manifesto, που είχε παρουσιαστεί το 2022. H εμφάνιση είναι ξεκάθαρα σκληροτράχηλη και παραπέμπει σε baja racer, με τη διαφορά ότι το Sandrider διαθέτει πόρτες και αναθεωρημένη αεροδυναμική. Οι συμπαγείς διαστάσεις παραμένουν, με το μήκος να περιορίζεται στα 4.140 χλστ. Μεταξόνιο και πλάτος αντίθετα εμφανίζονται αρκετά εκτενή, στα 3.000 χλστ. και 2.290 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος ξεπερνά το 1,80 μ. (1.810 χλστ.).

Οι ζάντες των 17 ιντσών περιβάλλονται από 37ιντσα ελαστικά BF Goodrich, την ώρα που η heavy duty ρυθμιζόμενη ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια γύρω-γύρω παρουσιάζει διαδρομή, που αγγίζει τα 350 χλστ. Το monocoque πλαίσιο και το ανθρακονημάτινο αμάξωμα έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Prodrive, ενώ το ίδιο ισχύει για την καρδιά του «κτήνους». Ένας 3.0 V6 twinturbo αναλαμβάνει τους τέσσερις τροχούς του Sandrider, παράγοντας 360 ίππους και 539 Nm μέσω της καύσης συνθετικών καυσίμων (χορηγίας Aramco μάλιστα). Ένα 6άρι σειριακό κιβώτιο και τρία μπλοκέ διαφορικά φροντίζουν για το διαμοιρασμό της ισχύος, με τους Ρουμάνους να αναφέρουν πως το Sandrider είναι 15% ελαφρύτερο, 10% πιο αεροδυναμικό και σηκώνει το ρύγχος 40% λιγότερο στα άλματα, συγκριτικά με παρόμοια αγωνιστικά άλλων κατασκευαστών.

Στο εσωτερικό συναντάμε αντιθαμβωτική επικάλυψη στο ταμπλό, αντιβακτηριδιακές επενδύσεις στα μπάκετ της Sabelt και πλήρη εξοπλισμό παρακολούθησης τόσο του αυτοκινήτου, όσο και των συστημάτων πλοήγησης. Στο αριστερό κάθισμα του Sandrider, εκτός του 9 φορές πρωταθλητή WRC, θα πάρει θέση και ο 5 φορές νικητής του Ντακάρ, Nasser Al-Attiyah. Η Dacia θα κατεβάσει και τρίτο αυτοκίνητο, με την Cristina Gutierrez Herrero στο τιμόνι. Η πρεμιέρα του Sandrider προγραμματίζεται για το Rallye du Maroc (Ράλλυ Μαρόκου), τον Οκτώβριο του 2024, ως «ζέσταμα» για το Γενάρη του 2025 και το Ράλλυ Ντακάρ.

Get it on Google Play Download on the App Store