Η Ιταλία δεν αστειεύεται σε θέματα βιομηχανίας και οικονομίας, κάτι που φέρνει σε επισφαλή θέση τη Stellantis. Ο λόγος; Ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, που ακόμα δεν έχει μπει σε σειρά.
Ο πολυεθνικός κολοσσός είχε δεσμευθεί για την ανέγερση μονάδας κατασκευής συστοιχιών, μέσω της ACC. Μιας πολυεταιρικής κοινοπραξίας, όπου έχουν μερίδιο -μεταξύ άλλων- οι Mercedes και TotalEnergies. Το εργοστάσιο αυτό, όμως, ακόμα βρίσκεται στο στάδιο των μελετών. Κάτι που δοκιμάζει την υπομονή του υπουργού βιομηχανικής ανάπτυξης της χώρας, Adolfo Urso, φτάνοντάς τον σε σημείο να προειδοποιεί (μην πούμε «απειλεί») τη Stellantis. Κατά τη διάρκεια πρόσφατης διάσκεψης στην Ιταλία, ο ξεκαθάρισε ότι η Stellantis θα πρέπει να δείξει εμπράκτως τη δέσμευσή της για το έργο, διαφορετικά κινδυνεύει να χάσει 370 εκατομμύρια ευρώ σε επιχορηγήσεις από το ταμείο ανάκαμψης της Ε.Ε. μετά τον κορωνοϊό.
«Η Stellantis πρέπει να μας δώσει μια απάντηση και πρέπει να το κάνει σύντομα», είπε ο Urso. «Αν δεν μας δώσει θετικά σχόλια εντός ωρών, θα μεταφέρουμε τα κεφάλαια σε άλλες επενδύσεις. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε αυτά τα κονδύλια, μόνο και μόνο επειδή η Stellantis δεν τηρεί τις δεσμεύσεις της. Περιμέναμε απαντήσεις πάρα πολύ καιρό, η κυβέρνηση έκανε αυτό που της αναλογεί ενώ η εταιρία όχι». Έπειτα από το τελεσίγραφο του Urso, που ξεκάθαρα «ταρακούνησε» τις Stellantis και ACC, ήρθε η απάντηση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ACC, η καθυστέρηση στην ανέγερση του εργοστασίου οφείλεται στη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά και την παράλληλη αύξηση για υβριδικά. Εξέλιξη που ανάγκασε τη Stellantis να ρίξει το βάρος στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στο Termoli, προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα με την κατασκευή των υβριδικών αυτοκίνητων του ομίλου. Η κατασκευή της νέας μονάδας είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις αρχές του 2025, με ορίζοντα έναρξης εργασιών 1 χρόνο αργότερα (αρχές 2026).