Η Ford θέλοντας να διευρύνει ακόμα περισσότερο την «ηλεκτρική» της γκάμα, πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα προς ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο μέλλον στην Ευρώπη, προσφέροντας οικονομική προσιτότητα, χρηστικότητα και κορυφαία ευελιξία για καθημερινή χρήση στα νέα της μοντέλα. Πρόκειται για το σπορτίφ μικρό SUV Puma Gen-E, το E-Tourneo Courier και το E-Transit Courier. Το Ford Puma Gen-E είναι το νεότερο που έρχεται να ενταχθεί με δυναμισμό στην ταχέως αναπτυσσόμενη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων της Ford ενισχύοντας την ούτως ή άλλως επιτυχημένη παρουσία του best-seller μοντέλου της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη. Να υπενθυμίσουμε ότι στην γκάμα των 100% ηλεκτρικών επιβατικών της Ford ανήκουν ακόμα τα μοντέλα Explorer, Capri και Mustang Mach-E.
Η επίσημη παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Puma έγινε στην κοσμοπολίτικη Αράχωβα, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά σε μια σύντομη αλλά πανέμορφη διαδρομή, περνώντας από το κέντρο του κόσμου, τους επιβλητικούς Δελφούς και καταλήγοντας στο γραφικό Γαλαξίδι, απολαμβάνοντας το τοπίο, τις στροφές του βουνού, με μηδενικούς ρύπους και κορυφαία άνεση. Σε αυτή τη σύντομη αλλά περιεκτική οδηγική εμπειρία προστέθηκαν και τα μοντέλα Explorer και Capri που ανέλαβαν τη μεταφορά μας από και προς τα κεντρικά γραφεία της Ford αντίστοιχα, προσφέροντας ένα ήσυχο και απόλυτα άνετο ταξίδι. Οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τρεις, με τη βασική Style να ξεκινάει από τα 29.906 ευρώ, ακολουθεί η Premium με 32.142 ευρώ και τέλος η Sound Edition με 34.746 ευρώ. Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος Ford που τρέχει αυτή την περίοδο και είναι χωρίς την τελευταία κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ.
Μοντέρνα, παιχνιδιάρικη και εκλεπτυσμένη σιλουέτα
Εξωτερικά το νέο Puma Gen-E ξεχωρίζει από το διαφορετικό σχεδιασμό της μάσκας τύπου «ασπίδας» στα πρότυπα της Mustang Mach-E, ενώ η σπορ πίσω -μεγαλύτερη από το θερμικό μοντέλο- αεροτομή και τα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Με τον τρόπο αυτό αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και τολμηρό. Η συνολική σιλουέτα του ηλεκτρικού Puma, όπως και στο υβριδικό αδερφάκι του είναι ταυτόχρονα μοντέρνα, επιβλητική, ευγενικά «άγρια» και τείνει προς τα Coupe-SUV με την κλίση της πίσω κολόνας και τα μικρά πίσω φιμέ τζάμια να το μαρτυρούν ξεκάθαρα. Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Το λογότυπο Puma στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι πλέον λευκό θέλοντας να ξεχωρίσει την ηλεκτρική έκδοση από αυτή με το θερμικό κινητήρα. Από πλευράς διαστάσεων, αυτές είναι: 4.214 χλστ. μήκος, 1.805 χλστ. πλάτος, 1.555 χλστ. ύψος, με 2.588 χλστ. μεταξόνιο. Το βάρος του οχήματος λόγω των μπαταριών φτάνει τα 1.563 κιλά.
Πλήρες και σύγχρονο εσωτερικό με φουλ συνδεσιμότητα
Το εσωτερικό είναι γνώριμο με αυτό του υβριδικού μοντέλου αλλά με την κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα να είναι υπερυψωμένη και ανασχεδιασμένη. Παρέχει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για την τοποθέτηση των προσωπικών αντικειμένων που διαφορετικά θα βρίσκονταν στις… τσέπες των επιβατών. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό μια πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Δύο μεγάλες οθόνες, του πίνακα οργάνων και του infotainment, δεσπόζουν σε πρώτο πλάνο με μέγεθος 12,8 και 12 ιντσών αντίστοιχα. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της Ford, διαθέτει σύστημα πλοήγησης συνδεδεμένο στο cloud, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων. Κάτι που δεν φαίνεται αμέσως είναι το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ που με τη συμβολή του κρυφού αποθηκευτικού χώρου GigaBox (ήταν MegaBox) ανεβάζει τη συνολική χωρητικότητα έως και 574 λίτρων σε 5θέσια διαμόρφωση. Επίσης, κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας ακόμα μικρός αποθηκευτικός χώρος (frunk) 43 λίτρων, όπου μπορούν για παράδειγμα να τοποθετηθούν τα καλώδια φόρτισης.
Ροπάτος και ιδιαίτερα αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας
Την κίνηση αναλαμβάνει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, απόδοσης 168 ίππων και 290 Nm ροπής, το οποίο αντλεί ρεύμα από μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 43 kWh εξασφαλίζοντας εξαιρετική αποδοτικότητα με μεικτή κατανάλωση που ανέρχεται σε μόλις 13,1 kWh/100 χλμ. Επίσης, το νέο ηλεκτρικό μικρό SUV μπορεί να διανύσει έως και 376 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του – τιμή ιδανική ακόμα και για μακρινά ταξίδια – ενώ μέσα στην πόλη η αυτονομία φτάνει στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 523 χλμ. Η δυνατότητα οδήγησης για πρώτη φορά με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση και ιδιαίτερα στο αστικό περιβάλλον. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης φτάνει τα 100 kW και με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά. Από πλευράς επιδόσεων, το νέο Ford Puma Gen-E επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 160 χλμ./ώρα.
Εξηλεκτρισμένη fun–to–drive εμπειρία οδήγησης
Στο σύντομο χρονικό διάστημα που οδηγήσαμε το δημοφιλές σπορτίφ κόμπακτ SUV, διαπιστώσαμε αμέσως τα ποικίλα χαρίσματα του στις απαιτητικές στριφτερές διαδρομές με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά σε ηλεκτρική μορφή. Η τόσο-όσο σφιχτή ανάρτηση αποσβένει με επιτυχία σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του δρόμου, διατηρώντας παράλληλα στο ελάχιστο τις κλίσεις στις καμπές. Η ταχύτατη απόκριση του τιμονιού, η άμεση ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ αλλά και τα πολύ καλά φρένα, προσφέρουν στον πιο… ανήσυχο οδηγό στιγμές οδηγικής απόλαυσης και μάλιστα σε πολύ «οικονομική συσκευασία» από πλευράς κατανάλωσης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από το τιμόνι, εναλλάσσει τις επιλογές Drive, Neutral και Reverse τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος σε στροφές, κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητοδρόμους. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360 μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.