Δοκιμή Kia EV3 GT-Line 204 PS 81,4 kWh

H Kia μπορεί να υπερηφανεύεται πως διαθέτει όχι απλά μια από τις πιο ολοκληρωμένες, αλλά και από τις καλύτερες γκάμες ηλεκτρικών – και πολυβραβευμένες, μεταξύ πολλών άλλων. Το EV3 αποτελεί την τελευταία προσθήκη στις δάφνες των Κορεατών, έχοντας χριστεί «Παγκόσμιο Compact SUV» με το που μπήκε το 2025. Την ίδια στιγμή, ήρθε και στη χώρα μας. Σκοπός; Να βάλει κυριολεκτικά στην πρίζα τον ανταγωνισμό όλης της κατηγορίας, κι όχι μόνο στα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.

Από τα κυριότερα προσόντα του στον υπερ πάντων εμπορικό αγώνα, η τιμή. Η αρχική έκδοση Earth 204 PS 58,3 kWh Standard Range εκκινεί από τις 28.990 ευρώ με την έκπτωση της Kia και την κρατική επιδότηση, ενώ με τη μεγαλύτερη μπαταρία 81,4 kWh Long Range στοιχίζει από 32.990 ευρώ και στην κορυφαία GT-Line 81,4 kWh από 34.990 ευρώ (πάντα τιμές με προωθητική ενέργεια και κρατική επιδότηση). Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος από την πρώτη έκδοση Earth, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη infotainment 12,3 ιντσών, ψηφιακό κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.

Εμφάνιση μοναδική, με ξεχωριστά γνωρίσματα

Οι Κορεάτες τα τελευταία χρόνια έχουν σημειώσει άλματα προόδου και στον τομέα του σχεδιασμού, υιοθετώντας δυναμικά έως τολμηρά αισθητικά πρότυπα, σύμφωνα με τη φιλοσοφία «Opposites United». Γνωρίσματα που δεν θα μπορούσαν λείπουν από το μικρότερο -προς το παρόν- αμιγώς ηλεκτρικό της (προς τα τέλη του 2025 θα παρουσιαστεί το μικρότερο EV2). H σχεδίαση αντλεί έμπνευση από το μεγαλύτερο EV5 εμπρός, υιοθετώντας εν πολλοίς το μοτίβο Digital Tiger Face που εκφράζει η τεχνοτροπία «Opposites United». Τα φωτιστικά σώματα βάζουν την υπογραφή τους μέσω του «Signature Star Map Lighting», μιμούμενα διάφορους αστερισμούς. Οι 20άρες ζάντες φορούν ένα φουτουριστικό και αεροδυναμικό «κοστούμι», ενώ πίσω το ντιζάιν των φαναριών δανείζεται στοιχεία από το κορυφαίο EV9. Από το μεγαλύτερο SUV της Kia προέρχονται και οι έντονες ακμές στις πίσω πόρτες, όπως και οι γραμμές στους ώμους.

Οι στιλιστικές επιρροές μπορεί να προέρχονται από τη ναυαρχίδα της Kia, ωστόσο το EV3 είναι σαφώς πιο συμπαγές σε διαστάσεις, άσχετα που δείχνει αρκετά πιο μεγάλο από όσο είναι. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ., ύψος 1.570 χλστ. και μακρύ μεταξόνιο 2.680 χλστ., ίδιο με του μεγαλύτερου Sportage των 4,5 μέτρων (4.515 χλστ.). Κοντολογίς μοιάζει ισοϋψές με το Sportage, αλλά είναι 20+ εκατοστά κοντύτερο. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Kia και στην επίτευξη του χαμηλού συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0,263. Σε αυτό συνέβαλλαν ο σχεδιασμός τύπου «boat-tail» (στενεύει προς τα πίσω κατά 10 χλστ.) και το καλυμμένο στο μεγαλύτερο μέρος δάπεδο (κατά 80%).

Μοντέρνο, ευρύχωρο και πρακτικό εντός

Τα καλύτερα σχόλια αποσπά και η καμπίνα επιβατών του EV3, από όπου και να την πιάσεις. Πρώτα από όλα αισθητικά, καθώς η πρώτη εντύπωση κι αν μετράει. Μια πανοραμική ενιαία οθόνη σχεδόν 30 ιντσών αποτελείται από τον πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, την οθόνη 5,0 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού και την οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment. Ο οδηγός δεν μπερδεύεται αφού όλες οι πληροφορίες και λειτουργίες είναι σωστά τακτοποιημένες, με σαφή γραφικά και δίχως περιττά «ψάξε-ψάξε» σε μενού-υπομενού. Βοηθούν ιδιαίτερα σε αυτό τα κουμπιά (κανονικά, ευτυχώς, όχι αφής όπως σε ανταγωνιστικά μοντέλα) στο τιμόνι, με αυτό για την επιλογή προγράμματος οδήγησης να τοποθετείται ευρηματικά στην κάτω ακτίνα, η οποία αποτελεί προνόμιο του GT-Line (δυο ακτίνων στα υπόλοιπα EV3).

Οι άνετοι χώροι για όλους αποτελούν ένα ακόμα πλεονέκτημα του EV3, το οποίο παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις είναι σε θέση να φιλοξενήσει εύκολα έως 5 ενήλικες, σεβαστών διαστάσεων μάλιστα. Στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν και πιο ψηλοί χωρίς να στριμωχτούν, ενώ πολύ βολικό είναι το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Την ευρυχωρία ενισχύει και το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 460 λίτρων (1.251 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα), συν τα 25 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης. Εξαιρετικά χρήσιμη και η συρόμενη κεντρική κονσόλα, στο ύψος του υποβραχιονίου, όσο και ο τεράστιος αποθηκευτικός χώρος από κάτω, που μπορεί να χωρέσει (με λίγη προσπάθεια) ακόμα και λάπτοπ. Όσο για την κατασκευή του εσωτερικού, η Kia έχει κάνει χρήση βιώσιμων στοιχείων από ανακυκλωμένα υλικά με ευχάριστη υφή και όψη. Σκληρά μεν στην πλειοψηφία τους, πολύ καλομονταρισμένα και ευχάριστα στο άγγιγμα, αλλά και το μάτι. Στο ίδιο μήκος κύματος και το φινίρισμα, που ολοκληρώνει την εξαιρετική αίσθηση από την καμπίνα.

Γρήγορο, χωρίς να καίει, και με αξιοσέβαστη αυτονομία

Το «εξαιρετικό» και τέτοιας απόχρωσης επίθετα, φοριούνται πολύ στη συμβίωση με το EV3. Υπήρχε περίπτωση να μείνει εκτός το σύστημα κίνησης; Εννοείται πως όχι! Το EV3 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 283 Nm, σε συνδυασμό εδώ με τη μεγάλη συστοιχία των 81,4 kWh. Θεωρητικά, μπορεί να φτάσει μέχρι τα 605 χλμ. σε μεικτό και ως τα 773 χλμ. σε αστικό κύκλο. Πρακτικά, κι εδώ είναι που εντυπωσιάζεσαι πλήρως, μπορεί να πετύχεις διάνα αυτά τα νούμερα σε πραγματική χρήση. Στην πόλη βλέπεις καταναλώσεις και κάτω από 10,0 kWh/100 χλμ., με το trip να σου εμφανίζει ενδείξεις 740-750 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 16,4 kWh/100 χλμ., τη στιγμή που η Kia ανακοινώνει 16,2 kWh/100 χλμ.! Άρα μια 600άρα χιλιόμετρα με μια φόρτιση, τα έχεις σχετικά εύκολα. Αν το «πατήσεις», βέβαια, η ζήτηση για ενέργεια εκτοξεύεται στα 23-24 kWh/100 χλμ., αλλά αυτό ούτως ή άλλως δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα χρήσης από το μέσο αγοραστή. Αν το θελήσεις, πάντως, ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. το πετυχαίνεις «στο νερό».

Πολύ σημαντικές τεχνολογίες εφαρμόζονται και στις μπαταρίες για μεγαλύτερη μακροζωία και ταχύτερη φόρτιση. Για παράδειγμα, το EV3 είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο που χρησιμοποιεί σύστημα ταυτόχρονης απορρόφησης θερμότητας, επιτρέποντάς του να ανακυκλώνει την απορριπτόμενη θερμότητα όχι μόνο από το όχημα, αλλά και από τον εξωτερικό αέρα για βελτιστοποίηση της απόδοσης. Ο χρόνος ταχείας φόρτισης του EV3 επιτρέπει τη φόρτιση από 10 έως 80% σε 31 λεπτά, προσθέτοντας 220 χλμ. αυτονομίας σε 15 λεπτά. Επίσης, το EV3 φέρνει τη λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών SUV, δίνοντας στους επιβάτες την ελευθερία και την ευελιξία να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές όπως φορητούς υπολογιστές, μικρά ψυγεία, καφετιέρες ή σεσουάρ μαλλιών. Παράλληλα συναντάμε και τον ψηφιακό βοηθό AI Assistant, ο οποίος προσφέρει άμεση και διαισθητική αλληλεπίδραση αυτοκινήτου-οδηγού για τον έλεγχο όλων των λειτουργιών.

Καταπίνει χιλιόμετρα, αγχολυτικό στην οδήγηση

Βγαίνοντας με το EV3 στο δρόμο, το πρώτο που προσέχεις είναι η ησυχία. Το περιμένεις από ηλεκτρικό, λόγω έλλειψης πιστονιών και γραναζιών, αλλά επίσης περιμένεις να ακούγονται περισσότερο τα λάστιχα και ο αέρας, ακριβώς επειδή δεν ακούγεται κινητήρας-μετάδοση. Οι μηχανικοί της Kia, ωστόσο, φροντίζουν να σε αφήσουν στο «περίμενε». Το Cd 0,263 παίζει τεράστιο ρόλο, όπως και η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας. Παρά τις 19άρες ζάντες και το σχετικά χαμηλό προφίλ των ελαστικών (αλλά και το πολύ λογικό 215άρι πέλμα, 50άρι το προφίλ), δεν ακούγεται «κιχ» από τους τροχούς. Το αυτό, ισχύει για τον αέρα. Ακόμα και σε ταχύτητες πολύ πάνω από το στάδιο του αυτοκινητοδρόμου, νιώθεις ότι κινείσαι μίνιμουμ με 30-40 χλμ./ώρα λιγότερο – για τέτοια απομόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους μιλάμε!

Από κοντά και η ανάρτηση, που πρακτικά «σιδερώνει» το οδόστρωμα. Το κάθισμα επίσης σε βάζει σε mood ταξιδιού, την ώρα που το προσκέφαλο -δίχως υπερβολή- είναι το πιο αναπαυτικό που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο! Πας ταξίδι με το EV3 και παρακαλάς να μην τελειώσει η διαδρομή. Κινείσαι στην πόλη, πήζεις στο κυκλοφοριακό, και δεν σαστίζεις. Χαίρεσαι κάθε βόλτα με το EV3. Το ίδιο και επί βουνού. Θα στρίψει με ακρίβεια και μικρές κλίσεις, απολαμβάνοντας και έναν σεμιναριακό συνδυασμό φρένων-ανάκτησης ενέργειας, με ανάλογη αίσθηση από το πεντάλ. Υποστροφή δεν εμφανίζει ακόμα κι αν «ράψεις» το δεξί πεντάλ στη μοκέτα, εντός στροφής. Μοναδική παραφωνία η ασάφεια του τιμονιού στο έντονο πάτημα του γκαζιού («ψαρεύει» λίγο) και η ελλιπής πλευρική στήριξη από το κάθισμα.

(+) Τιμή, εμφάνιση, χώροι, τεχνολογία, κατανάλωση, αυτονομία, ποιότητα, άνεση, λειτουργία ανάρτησης
(-) Αίσθηση τιμονιού, πλευρική στήριξη καθισμάτων

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
204
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
288
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
170
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.850
Ύψος (χλστ.)
1.570
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.885
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460+25 το frunk
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store