Η Kia επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων, προσθέτοντας στη λίστα των αντίστοιχων SUV το EV5. Τον μικρό αδερφό του EV9, που ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή του σχεδίαση, την τεχνολογία και τις αρετές του συστήματος κίνησης.
Εμπνευσμένο από τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia, το πρωτότυπο EV5 αποπνέει ξεκάθαρα μια προοδευτική εμφάνιση από όλες τις γωνίες. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία για την αυθεντικότητα και την ταυτότητα του οχήματος ως μέλος της οικογένειας Kia. Στο μπροστινό μέρος, μια νέα μορφή Digital Tiger Face προβάλλει, μαζί με πολλές έντονες ακμές σε ολόκληρο το αμάξωμα. Τα φωτιστικά σώματα βάζουν την υπογραφή τους μέσω της τεχνοτροπίας «Signature Star Map Lighting», μιμούμενα διάφορους αστερισμούς. Οι ζάντες διατίθενται σε διάμετρο 18 ή 19 ιντσών, διατηρώντας τον ιδιαίτερο σχεδιασμό των 21άρων που είχαν εμφανιστεί στο πρωτότυπο. Τα εντυπωσιακά φανάρια πίσω, που «αγκαλιάζουν» την πόρτα του πορτμπαγκάζ, επίσης περνούν στην παραγωγή.
Ως προς τις διαστάσεις του, το ολοκαίνουριο μοντέλο της Kia τοποθετείται στο ανώτερο τμήμα των C-SUVs. Το μήκος του φτάνει τα 4.615 χλστ., το πλάτος τα 1.875 χλστ., το ύψος τα 1.715 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.750 χλστ.. Μετρήσεις που τοποθετούν το EV5 πάνω από το Sportage (4.515 χλστ. μήκος) και θεμελιωδώς κάτω από το EV9 (5.010 χλστ.).
Το EV5 χαρακτηρίζεται από ένα ευρύχωρο εσωτερικό με μινιμαλιστική και εύχρηστη διάταξη. Η μοναδική αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με το μεγάλο μεταξόνιο και το επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας E-GMP, εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό από όσο μπορεί να φανταστεί το Sportage ή οποιοδήποτε θερμικό C-SUV. Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι το τιμόνι και το σήμα της Kia, ακολουθούμενα από τις ευθείες γραμμές και την ενιαία διάταξη των οθονών. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης περιλαμβάνουν 4 χρώματα για την εσωτερική διακόσμηση και 5 επιλογές σχεδίων για τα καθίσματα, που συνδυάζονται είτε με ύφασμα είτε με τεχνητό δέρμα.
Η νέα πρόταση των Κορεατών στα ηλεκτρικά SUV παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 310 Nm, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα και τροφοδοτώντας τους αντίστοιχους τροχούς. Μελλοντικά θα προστεθούν τόσο τετρακίνητη έκδοση, όσο και ισχυρότερα μοτέρ. Η Kia δεν ανακοινώνει τεχνικά χαρακτηριστικά μπαταρίας (άρα και αυτονομίας) ή στοιχεία επιδόσεων, πέραν του ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.
Το νέο EV5 θα παράγεται στο εργοστάσιο Yacheng της Κίνας, από κοινοπραξία μεταξύ Kia και Yueda. Αρχικά θα διατίθεται μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά η κατασκευαστική του φιλοσοφία αφορά ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Συνεπώς είναι σίγουρο ότι θα επισκεφθεί πολλά εμπορικά σημεία του πλανήτη, πιθανότατα και την Ευρώπη. Αναμενόμενα η καριέρα του ξεκινά στην Κίνα, αλλά παράλληλα -όχι τόσο αναμενόμενα- και στην Αυστραλία. Στην πρώτη περίπτωση η τιμή εκκίνησης ορίζεται στις 266.400 γουάν (34.020 ευρώ), ενώ στη χώρα των καγκουρό από τις 70.000 τοπικών δολαρίων (42.494 ευρώ).