Τα απόνερα της παρ’ ολίγον σύμπραξης Honda-Nissan δεν έχουν ακόμα κατακάτσει. Κρίνοντας από τη φημολογία που αναπτύσσεται πέριξ της Mitsubishi, οι εμπλεκόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες ακόμα βλέπουν εξελίξεις μπροστά τους.
Σύμφωνα με το Automotive News, που επικαλείται πηγές από τα ενδότερα των «Τριών Διαμαντιών», η φίρμα από το Τόκιο ετοιμάζεται να αποχωρήσει από τη συνεργασία με τη Nissan, εξελίσσοντας δικές της πλατφόρμες για την επόμενη γενιά μοντέλων της. Κίνηση που, όπως όλα δείχνουν, αποτελεί συνέχεια μιας βασικής, που έλαβε χώρα το Νοέμβρη. Τότε, η Nissan είχε πουλήσει μέρος των μετοχών της στη Mitsubishi πίσω στην ίδια, για να ακολουθήσει λίγο αργότερα το σίριαλ με τη Honda. Όλη αυτή η παλινωδία, κατά τους Ιάπωνες, επίσπευσε τις κινήσεις ανεξαρτητοποίησης της Mitsubishi, η οποία ούτως ή άλλως φέρεται να είχε μπει σε αυτή τη διαδικασία. Απλά, η ιστορία με τη Honda και ενδεχομένως ο τρόπος που η Mitsubishi αντιμετωπίστηκε στις διαπραγματεύσεις τόσο από το «Big H», όσο και από τη Nissan, έφερε πιο κοντά το χρονοδιάγραμμα του χωρισμού.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι υπεύθυνοι της Mitsubishi δυσαρεστήθηκαν (για να μην πούμε εξοργίστηκαν) με το ότι αντιμετωπίστηκαν ξεκάθαρα σαν θυγατρική, αλλά πέρα από το θέμα της συμπεριφοράς υπάρχει και το πρακτικό/οικονομικό. Μετά τα «σταμάτα-ξεκίνα» στις συζητήσεις Honda-Nissan και το τελικό ναυάγιο, η διοίκηση της εταιρίας -πάντα βάσει δημοσιευμάτων, επισήμως δεν έχουμε κάτι ακόμα- έκρινε πως η συμβίωση με τη Nissan δεν εξασφαλίζει το μέλλον. Πρώτο βήμα θα είναι η εξέλιξη μιας καινούργιας, in-house, πλατφόρμας, πάνω στην οποία θα πατήσει ο αντικαταστάτης του Outlander. Λογικά και του ASX, καθώς αν η Mitsubishi αποστασιοποιηθεί από τη Nissan, λογικά θα πρέπει να το κάνει και από τη Renault.