Το Navara συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σημαντικών και ιστορικών μοντέλων της Nissan, έχοντας πίσω του μια καριέρα 39 ετών. Το 1985 λανσαρίστηκε πρώτη φορά, κατακτώντας διαχρονικά την κορυφή της κατηγορίας σε πολλές αγορές, με διάφορα ονόματα (Frontier στις Η.Π.Α., για παράδειγμα). Η πτώση των πωλήσεων, ωστόσο, οδήγησε στην απόσυρση το D23, που ήταν και το τελευταίο με εμπορική πορεία επί ευρωπαϊκού εδάφους. Από τα τέλη του 2021 δεν έχουμε Navara στα μέρη μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μας ενδιαφέρει τι κάνει σε άλλες αγορές.
Στην Αυστραλία, για παράδειγμα, συνεχίζει κανονικότατα και αποκτά σπορτίβ έκδοση Black Edition. Το σπέσιαλ Navara φοράει τα απαραίτητα αυτοκόλλητα χαμηλά στις πόρτες, που εκτείνονται μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, και μαύρες ενθέσεις στα περισσότερα στοιχεία της εξωτερικής σχεδίασης: μάσκα (Matte Black), ποδιές, μπάρα καρότσας, καθρέπτες, ζάντες, εμπρός φανάρια, όλα ντύνονται σε σκουρόχρωμο μοτίβο. Οι 17άρες gloss black ζάντες, δε, περιβάλλονται από ελαστικά Yokohama Geolander All Terrain. Από το εσωτερικό δεν έχουμε εικόνα, αλλά οι Αυστραλοί αναφέρουν μαύρα δερμάτινα καθίσματα, πάνελ από απομίμηση αλουμινίου σε κεντρική κονσόλα-εσωτερικό θυρών και νέα γραφικά τόσο στην οθόνη αφής των 8 ιντσών, όσο και σε εκείνη των 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων.
Κάτω από το καπό ο 2.3 τετρακύλινδρο twinturbo ντίζελ συνεχίζει δίχως βελτιώσεις, με την απόδοση να βρίσκεται στους 190 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και τα 450 Nm στις 1.250-2.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου ή 7τάχυτου αυτόματο κιβωτίου (με μπλοκέ διαφορικό πίσω παντού) και οι επιδόσεις, παρότι δεν ανακοινώνονται, αναμένονται στα γνώριμα επίπεδα των υπολοίπων Navara (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., τελική 183χλμ./ώρα). Όσον αφορά την τιμή; Από 60.490 δολάρια Αυστραλίας (36.547 ευρώ).