Οι Type R δημιουργίες της Honda είναι γνωστές και αγαπημένες για πολλά πράγματα: τον ήχο (ειδικά τα ατμοσφαιρικά), την εμφάνιση, τις καταιγιστικές επιδόσεις, το μελετημένο στήσιμο, βασικά για οτιδήποτε αναστατώνει (με την καλύτερη δυνατή έννοια) τον οδηγό. Μέσα σε όλα, κάτι που φαίνεται μεν με την πρώτη ματιά, αλλά μπορεί και να σου ξεφύγει: το κόκκινο σήμα.
Από την εποχή του πρώτου Type R, του NSX MK1, πίσω στο 1992, το καπό, ο ομφαλός της ζάντας και η πόρτα του πορτμπαγκάζ των κορυφαίων Honda χαρακτηρίζονται από το κόκκινο φόντο που περιβάλλει το θρυλικό «H». Μια χρωματική επιλογή που έχει τις ρίζες της ακόμα πιο βαθιά στο παρελθόν, φτάνοντας μέχρι το 1965. Τότε, στο Grand Prix του Μεξικό, ένα μονοθέσιο με παραπλήσια χρώματα κατέκτησε την πρώτη και μέχρι σήμερα, μοναδική νίκη της Honda στη Formula 1. Ο συνδυασμός Richie Ginther και RA272 ήταν υπεύθυνος για αυτό το ιστορικό ανδραγάθημα, καταφέρνοντας μάλιστα να οδηγήσουν τον αγώνα και για τους 65 γύρους της διάρκειάς του – κι αυτό, παρότι δεν ξεκίνησαν στην pole position.
Ο Ginther εκκινούσε από την τρίτη θέση, έχοντας μπροστά του τους Dan Gurney και Jim Clark, με Brabham και Lotus αντίστοιχα. Οι βρετανικές ομάδες κυριαρχούσαν απόλυτα την εποχή εκείνη, αφήνοντας πραγματικά ψίχουλα επιτυχιών για τους υπόλοιπους. Είναι χαρακτηριστικό πως η Ferrari είχε τερματίσει με το ζόρι 4η στο τέλος του πρωταθλήματος, συγκεντρώνοντας τους μισούς βαθμούς σε σχέση με τις BRM και Lotus (νταμπλ η Lotus, με Κατασκευαστών και Οδηγών χάρη στον Clark). Η Honda είχε ολοκληρώσει τη σεζόν ακόμα πιο πίσω, στην 6η θέση, αλλά κατάφερε να σοκάρει άπαντες στο GP του Μεξικού.
Ο Αμερικανός πιλότος έκανε την καλύτερη εκκίνηση από όλους, «άρπαξε» τους Gurney-Clark στα πρώτα μέτρα και μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη στροφή, είχε πάρει την πρωτοπορία του αγώνα. Κάτι που κατάφερε να διατηρήσει ως το τέλος, κατακτώντας την παρθενική (και μοναδική, όπως είπαμε) νίκη των Ιαπώνων στην κορωνίδα του motorsport. Μικρή παρένθεση εδώ, για να διευκρινίσουμε πως το «μοναδική» αφορά τις επιτυχίες της Honda ως κατασκευαστή σασί-κινητήρα, όχι μόνο ως προμηθευτή μοτέρ που έχει πανηγυρίσει δεκάδες. Θα μπορούσε να έχει και πρωτάθλημα, καθώς το 2009 δικό της ήταν το μονοθέσιο που τα πήρε όλα (Κατασκευαστών-Οδηγών, με τον Jenson Button), αλλά σε μια από τις πιο «αυτοκτονικές» αποφάσεις όλων των εποχών, επέλεξε να πουλήσει την ομάδα στον Ross Brawn. Συνεπώς η Ιστορία έγραψε «Brawn GP» αντί για «Honda».
Επιστροφή στην RA272, η οποία ήταν βαμμένη σε ένα απλό λευκό χρώμα και φέροντας περήφανα τον κόκκινο Ανατέλλοντα Ήλιο στο ρύγχος. Ούτε χορηγοί, ούτε παρδαλά χρώματα. Μόνο αυτά της ιαπωνικής σημαίας, από τα οποία εμπνέεται και το σήμα των Type R. Η αγωνιστική κληρονομιά σχεδόν 60 χρόνων δηλαδή, εκπεφρασμένη στο ρύγχος των απόλυτων Honda.