Το κορυφαίο μικρομεσαίο hot hatch, το νέο Civic Type R ξεκινά τη διάθεσή του στην Ελλάδα, διαθέτοντας αυξημένη ιπποδύναμη και πάρα πολλές ακόμα βελτιώσεις στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και στο γενικότερο στήσιμό του στο δρόμο. Εξάλλου, στόχος των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν το ταχύτερο Civic Type R που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση μοντέλων υψηλών επιδόσεων εμπνευσμένων από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Με γνώμονα την ανθρωποκεντρική σχεδίαση, τη δυναμική και τη χρηστικότητα που εφαρμόστηκε κατά την ανάπτυξη της 11ης γενιάς Civic, οι μηχανικοί της Honda έχουν τελειοποιήσει κάθε πτυχή του Civic Type R. Για τον σκοπό αυτόν, ενσωμάτωσαν ένα λειτουργικό αεραγωγό στο καπό και ένα νέο πίσω διαχύτη που εξασφαλίζουν αεροδυναμικά οφέλη, ενώ παράλληλα αναδεικνύουν τη σπορ σιλουέτα. Το Type R είναι επίσης χαμηλότερο και φαρδύτερο από το στάνταρ Civic, με μια νέα πίσω αεροτομή η οποία τονίζει την κομψή γραμμή οροφής και συνεισφέρει στην αεροδυναμική απόδοση και τη σπορτίφ, μυώδη εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου.
Για το εσωτερικό του Type R οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα εκρηκτικό κόκκινο χρώμα, ελαφριά σπορ καθίσματα και χειριστήρια εστιασμένα στον οδηγό – στοιχεία που συναντάμε στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Honda. Εκτός από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης, η νέα ρύθμιση Individual υπόσχεται νέα επίπεδα εξατομίκευσης, επιτρέποντας στους οδηγούς να παραμετροποιούν χαρακτηριστικά όπως η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί για το Type R, διατηρώντας μια λειτουργική απεικόνιση δύο οργάνων στα προγράμματα Comfort και Sport. Η επιλογή του +R ενεργοποιεί ένα ειδικά σχεδιασμένο σύνολο γραφικών, και προβάλλονται μόνον οι βασικές πληροφορίες οδήγησης σε πίστα.
Το νέο Civic Type R χρησιμοποιεί έναν αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα VTEC 2.0 λίτρων. Αποδίδει 329 PS στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 420 Nm είναι διαθέσιμη μόλις στις 2.200 σ.α.λ. και παραμένει διαθέσιμη μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., Το όριο περιστροφής του κινητήρα είναι οι 7.000 σ.α.λ. Το Civic Type R επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 275 χλμ./ώρα. Στις υψηλές επιδόσεις συμβάλλει το αναβαθμισμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα αποκλειστικά για το νέο Type R.
Η τελευταία γενιά Civic έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση να παρέχουν υψηλές επιδόσεις, δυναμική απόκριση και σίγουρη πληροφόρηση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Το μεγαλύτερο κατά 35 χλστ. μεταξόνιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R, και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων της βασικής έκδοσης συνδυάζονται με ένα πολύ φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο. Η μπροστινή ανάρτηση Dual Axis Strut, μία διάταξη που ελαχιστοποιεί το torque steer, έχει τροποποιηθεί με νέους κάτω βραχίονες βελτιωμένου σχήματος και ακαμψίας, πετυχαίνοντας αύξηση της σταθερότητας της γωνίας κάμπερ κατά 16% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Type R. Η γεωμετρία του μπροστινού τμήματος έχει αναθεωρηθεί με ακρίβεια χιλιοστού προκειμένου να φιλοξενήσει τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S διαστάσεων 265/30R19 και να υποστηρίξει την αυξημένη ροπή του κινητήρα. Παράλληλα, τα ενεργητικά προσαρμοζόμενα αμορτισέρ έχουν διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά, αλλά τώρα διαθέτουν νέα ρύθμιση για βελτιστοποιημένο έλεγχο των κλίσεων κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα. Επιπλέον, η αύξηση της ακαμψίας του πίσω μέρους του αμαξώματος κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο Civic βελτιώνει περαιτέρω τη σταθερότητα στις στροφές.
Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του νέου Honda Civic Type R στην Ελλάδα. Όσοι πιστοί θα χρειαστεί να καταβάλλουν το ποσό των 69.900 ευρώ.