Μια φορά κι έναν καιρό, το Lada 2105/2107/Nova ήταν ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στον πλανήτη. Στην εποχή της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης, η ρωσική «κούρσα» πούλαγε τόσο πολύ ώστε ήταν Νο1 όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά στη συντριπτική πλειονότητα του -τότε- Ανατολικού Μπλοκ (πάνω από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις, μεταξύ 1978 και 2012)! Τι κι αν διαλύθηκε η ΕΣΣΔ πριν σχεδόν 40 χρόνια, τι κι αν έχουν περάσει κοντά 50 από την πρώτη φορά που εμφανίστηκε το τετράθυρο Lada; Ακόμα σήμερα καταφέρνει και κερδίζει αγοραστές, αυτή τη φορά ως μεταχειρισμένο!
Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων στη Ρωσία για το πρώτο τετράμηνο του έτους, η καλτ «κούρσα» από το Τολιάτι (όχι αποκλειστικά από εκεί, βέβαια, σε πέντε χώρες γινόταν παλιά η συναρμολόγησή του) κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων στα μεταχειρισμένα! Συνολικά 38.200 2105 άλλαξαν χέρια στη ρωσική επικράτεια, για το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, ενώ μένουν άλλες 1.100 μεταβιβάσεις να εκκρεμούν – άρα 39.300 αυτοκίνητα, στο τυπικό σύνολο! Μάλιστα το σερί «τρέχει» για 3 μήνες, καθώς από όταν μπήκε ο Φλεβάρης το 2105 δεν λέει να παραδώσει τα σκήπτρα. Και να το κάνει πάντως, το πιθανότερο είναι να τα δώσει σε ένα άλλο Lada: το Samara (το σεντάν Riva στη φώτο).
To αξέχαστο χάτσμπακ των 80’s και 90’s βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με λίγο πάνω από 37.000 κομμάτια και άνετα μπροστά από πολύ νεότερους αντιπάλους. Το Kia Rio ήρθε τρίτο, με 34.700 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από τα Hyundai Solaris (33.900 κομμάτια) και Ford Focus (32.400 μονάδες). Γενικά οι Ρώσοι αγαπούν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς μόνο τον Απρίλιο καταγράφηκαν 509.500 μεταβιβάσεις (+2,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα)! Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει η απουσία πολλών εταιριών από την αγορά των καινούργιων, έπειτα από τις μαζικές αποχωρήσεις των 2 τελευταίων ετών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.