O αριθμός «86» είναι από τους πιο ιστορικούς στα βιβλία της Toyota. Οι πιο λαμπρές σελίδες γράφτηκαν από το Corolla AE86, στα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του 80. Χρειάστηκε να περάσουν πάνω από 20 χρόνια για να αναβιώσει, το 2012, μέσα από το GT 86 (που αργότερα έγινε σκέτο 86), ευρισκόμενο πλέον στη δεύτερη μετενσάρκωση, ως GR86. Πόσο εξελίχθηκαν τα πράγματα σε αυτά τα 40 χρόνια;
Το carwow ανέλαβε το έργο της παροχής απάντησης, βάζοντας τα τρία 86άρια να λύσουν τις διαφορές τους στην ευθεία. Μακράν πιο αδύναμο, αλλά και ελαφρύ, το AE86, με διαφορά ισχυρότερο όλων το GR86, κάπου στο ενδιάμεσο το GT86. Ο σχεδόν 40άρης πρόγονος έχει μεν μόλις 124 άλογα και 145 Nm από τον 1.600άρη twincam, αλλά παράλληλα καλείται να κινήσει μόλις 970 κιλά. Το GT86 συνδυάζει τα 200 άλογα και 205 Nm του 2.0λιτρου boxer με 1.239 κιλά, την ώρα που το σημερινό 86 διαθέτει 235 ίππους και 250 Nm από τον 2.4 D-4S, για 1.275 κιλά. Το κομπιουτεράκι δίνει 7,82 κιλά ανά ίππο για το AE, 6,19 για το GT και μόλις 5,44 για το GR86, οπότε βλέπουμε πως το ενδιαφέρον της κόντρας περικλείεται στη διαφορά μεταξύ πρώτου και τελευταίου 86αριού.
Το βρεγμένο οδόστρωμα ευνοεί το AE86, καθώς το GR86 καλείται να περάσει στην άσφαλτο σχεδόν τη διπλάσια ισχύ. Πλεονέκτημα που λάμπει, όχι απλά φαίνεται, στην εκκίνηση, όπου το τελευταίο πισωκίνητο Corolla καταφέρνει να ξεκολλήσει ταχύτερα από όλα! Μάλιστα για κάποια μέτρα αφήνει πίσω του το GT86, για να υποκύψει εν τέλει στη φυσιολογική ανωτερότητα της ανώτερης ισχύος και της τεχνολογικής προόδου. Όχι, όμως, πριν μας εντυπωσιάσει με το σθένος και το νεύρο του.