Οι αγώνες αυτοκινήτου προάγουν την εξέλιξη της τεχνολογίας και καλλιεργούν την ευγενή άμιλλα μεταξύ των αγωνιζομένων. Αν σας έπιασαν τα γέλια με το δεύτερο σκέλος, δικαιολογημένοι. Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουμε δει μερικές από τις πιο περίτεχνες «λαμογιές», στην προσπάθεια εξαπάτησης/παράκαμψης των κανονισμών. Συνήθως, παίζουν «μπάλα» οι μηχανικοί κι οι σχεδιαστές.
Οι οδηγοί δεν είναι το ίδιο επιρρεπείς στις «κλεψιές», για τον απλούστατο λόγο του ότι φαίνονται. Το «κόψιμο» μιας στροφής, η παραβίαση ορίων πίστας, το αντικανονικό «κλείσιμο» συναθλητή και λοιπές παραβάσεις, δεν χρειάζονται ενδελεχείς τεχνικούς ελέγχους και χρονοβόρες διαδικασίες για να ανακαλυφθούν. Φαίνονται με το μάτι, άσχετα που σε κάποιες περιπτώσεις ποικίλει η ερμηνεία της κίνησης. Αυτή του Al-Attiyah Nasser πάντως, δεν επιδέχεται εναλλακτικής παρουσίασης. Επιδέχεται, ωστόσο, εξήγησης.
Ο Καταριανός, 3 φορές νικητής του Ράλλυ Ντακάρ, έκανε μια πασιφανή παράβαση κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Ανδαλουσίας, «κόβοντας» ξεκάθαρα δρόμο. Ο Nasser έστριψε αριστερά, λίγα μέτρα πριν μια φουρκέτα, περνώντας αρκετά κοντά από τους θεατές. Το «γιατί» είναι εξίσου πρόδηλο: για να γλιτώσει χρόνο. Η ουσία του «γιατί» ωστόσο, είναι αυτή που αποτελεί πραγματικό μυστήριο. Η ίδια η παράκαμψη, ζήτημα να του γλίτωσε 5 δλ. Και μιλάμε για αγώνα αντοχής, όχι για ράλλυ σπριντ. Το ακόμα πιο περίεργο ζήτημα, αφορά τη χρησιμότητα της «κλεψιάς».
Να υποθέσουμε ότι ο Nasser πίστευε πως δεν θα το μάθαιναν οι αγωνοδίκες, εξ ου και το έκανε. Άλλο που πιάστηκε «στα πράσα». Την ώρα που το έκανε, προηγούνταν στον αγώνα με διαφορά περίπου 3 λεπτών. Ακόμα και μετά την ποινή 2 λεπτών που δέχτηκε, διατήρησε την πρωτιά με άνεση 43 δλ.! Οπότε, βάσει και αποτελέσματος, δεν υπήρχε ο παραμικρός λόγος να το κάνει. Τελικά έφερε το Toyota Hilux Overdrive στην πρώτη θέση, αφήνοντας δεύτερο και εντόνως παραπονούμενο τον Carlos Sainz, με το Mini John Cooper Works Rally του.