Αυτοκίνητα πολλαπλών δραστηριοτήτων, ή αλλιώς SUV όπως είναι πλέον ευρέως γνωστά και δημοφιλή, υπάρχουν πάρα πολλά στην αγορά. Όμως ντίζελ με τετρακίνηση και σε χαμηλό κόστος αγοράς, είναι ελάχιστα. Ποιο από αυτά προσφέρεται με τη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα, ενώ είναι και αρκετά ικανό εκτός δρόμου;
Η απάντηση είναι το best seller μοντέλο της Dacia, το Duster. Στην έκδοση 1.5 Blue dCi Ambiance 4×4 κοστίζει από 21.260 ευρώ και συνοδεύεται με τα πολύ απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό του. Αυτά είναι 6 αερόσακοι, αυτόματα φώτα, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ραδιόφωνο με Bluetooth. Στη δεύτερη έκδοση Sportive των 22.570 ευρώ (+1.310 ευρώ παραπάνω) περιλαμβάνει ακόμα τα εξής: ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, σύστημα πολυμέσων με GPS, cruise control, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και κάποια πρόσθετα διακοσμητικά.
Άνεση εντός και εκτός δρόμου
Το Duster με την τετρακίνηση, τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και τα 210 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος, είναι το κατάλληλο όχημα για τις λακκούβες των δρόμων, αλλά και για κίνηση εκτός ασφάλτου. Εκεί, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις επιλογές 2WD, Auto και Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Χρήσιμο βοήθημα αποτελεί η επιλογή «Πληροφορίες για 4×4» στο σύστημα πολυμέσων, που δίνει πληροφορίες σχετικά με τις πλευρικές και οριζόντιες κλίσεις του αμαξώματος, συν την πυξίδα. Παρόλο που το Duster είναι προσανατολισμένο στην άνεση, το αμάξωμά εμφανίζει λογικές κλίσεις στις στροφές και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμα και με έντονη πίεση (με την επιλογή Auto).
Οικονομικός και ροπάτος ντίζελ
Ο γνωστός και καταξιωμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi ταιριάζει κατάλληλα στο τετρακίνητο Duster, μιας και συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση με τις σβέλτες επιδόσεις. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων (οι πρώτες ταχύτητες είναι κοντές), με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,3 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα. Ο 1.500άρης ντίζελ με την αρκετά καλή ποιότητα στη λειτουργία του και το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, καταναλώνει 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 142 γρ./χλμ. CO2.
Ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές
Ο θάλαμος των επιβατών του Duster χαρακτηρίζεται σχεδιαστικά από τις ίσιες γραμμές του ταμπλό, με τις επίπεδες επιφάνειες και τους στρογγυλούς αεραγωγούς. Η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλές, όπως και η πρακτικότητα, χάρη στις αρκετές θήκες. Σε επίπεδο ποιότητας, κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά με την καλή συναρμογή, ενώ εκεί που ικανοποιεί περισσότερο είναι στον τομέα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις δύο ενήλικοι επιβάτες και με λίγο στρίμωγμα ένας ακόμα. Για τις αποσκευές υπάρχουν 411 λίτρα, τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ.