To Duster είναι το μοντέλο εκείνο που έχει δώσει τεράστια αξία στη Dacia, μιας και είναι το πλέον μοσχοπουλημένο μοντέλο της στη Γηραιά Ήπειρο κι όχι άδικα. Η 2η γενιά του Duster διαθέτει όλα όσα ζητάει ο σύγχρονος αγοραστής, με χαμηλές τιμές απόκτησης, πλούσιο εξοπλισμό και με ευρεία γκάμα κινητήρων, βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και υγραερίου.
Δείτε ακόμα: Πλούσια SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων (από 13.580 ευρώ στην έκδοση Ambiance 4x2), ενώ αντίστοιχα ο diesel είναι ο γνωστός 1.5 Blue dCi 115 PS (από 17.330 ευρώ η έκδοση το Sportive 4×2). Όμως διαθέσιμος είναι κι ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), ο 1.0 TCe GPL (από 14.180 ευρώ το Ambiance), διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των αγοραστών. Μεγάλο το… τρίλλημα, ας μας επιτραπεί η έκφραση, για τον υποψήφιο αγοραστή μιας και η κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων είναι η εξής: Παίρνεις ένα αξιόλογο αυτοκίνητο σε λογική τιμή για αυτά που παρέχει και το μόνο που μένει να επιλέξεις είναι με τη… «καρδιά» θα στα προσφέρει.
Σε επίπεδο εξοπλισμού τώρα, η αρχική έκδοση πετρελαίου Sportive είναι πιο πλούσια, συγκρινόμενη με τις πιο βασικές εκδόσεις βενζίνης και LPG (Ambiance). Ενδεικτικά προσφέρει επιπλέον, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, πίσω αισθητήρες στάθμευσης αλλά και το σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με ελληνικούς χάρτες. Τον ίδιο εξοπλισμό έχει το Duster στις πιο συμφέρουσες εκδόσεις Sportive με τους κινητήρες 1.0 TCe 100 (από 15.050 ευρώ) και 1.0 TCe 100 LPG (από 15.650 ευρώ).
O διπλού καυσίμου κινητήρας βασίζεται στον 1.0 TCe 100, με ισχύ 100 ίππων και μόνο η ροπή είναι κατά 10 Nm υψηλότερη συγκριτικά με την έκδοση βενζίνης. Το ρεζερβουάρ του υγραερίου έχει χωρητικότητα 34 λτ., είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας, που σημαίνει ότι δεν αλλάζει η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων. Επίσης, υπάρχει και το ρεζερβουάρ των 50 λτ. της βενζίνης. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα. Ο ανεφοδιασμός του LPG διαρκεί περίπου δύο λεπτά.
Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;
Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, το βενζινοκίνητο Duster ολοκληρώνει τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ, με την έκδοση υγραερίου να χρειάζεται 13,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 173 και 168 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Στον αντίποδα η έκδοση πετρελαίου, που είναι πιο γρήγορη (διαθέτει κι 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έναντι 5 σχέσεων στη βενζίνη και LPG) σε θέμα επιδόσεων (10,3 το 0-100 χλμ./ώρα και τελική 183 χλμ./ώρα)
H αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο το Dacia Duster, ανεξάρτητα από την έκδοση, είναι αυτή της άνεσης και της ασφάλειας, ενώ και οι κινητήρες διακρίνονται για την πολιτισμένη λειτουργία που διαθέτουν. Πολύ καλή είναι κι ανάρτηση, η οποία φιλτράρει με ευκολία τις κακοτεχνίες των δρόμων, (στις εκδόσεις βενζίνης και βενζίνης/LPG είναι ελαφρώς πιο σφιχτή αλλά δεν επηρεάζει την άνεση) προσφέροντας παράλληλα επαρκές κράτημα ακόμα κι υπό πίεση.
Δείτε ακόμα: Καινούργια αυτοκίνητα με έως 15.000 ευρώ
Τώρα όμως ήρθε η ώρα του χρήματος. Η χρήση LPG προσφέρει σημαντικό όφελος σε ετήσιο επίπεδο ή 12.000 χλμ., όπου το κόστος για καύσιμο αγγίζει τα 575 ευρώ, έναντι 906 ευρώ με τη βενζίνη, έχοντας έτσι ένα κέρδος της τάξεως των 331 ευρώ. Όμως με τις υπάρχουσες τιμές ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi προσφέρει μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμων μιας και χρειάζεται 558 ευρώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και τις τρέχουσες μέσες τιμές των καυσίμων πανελλαδικά. Βέβαια κοστίζει παραπάνω στο ταμείο, με τη διαφορά στην τιμή να αγγίζει στα 3.150 ευρώ συγκριτικά με την έκδοση υγραερίου. Όμως η πραγματική διαφορά είναι 1.680 ευρώ αν το συγκρίνουμε στην ίδια έκδοση εξοπλισμού (Sportive). Επίσης, πρατήρια LPG υπάρχουν σε όλη την επικράτεια και έτσι δεν θα έχετε θέμα για τον ανεφοδιασμό και με άνεση θα μπορείτε να γυρίσετε κάθε γωνιά της χώρας μας!
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | 1.0 TCe 100 | 1.0 TCe 100 LPG | 1.5 Blue dCi 115 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη/LPG | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 | 1.461 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 4/8 |
Ταχύτητες | 5 | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/5.000 | 100/5.000 | 115/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.750 | 170/2.000 | 260/2.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5 | 13,8 | 10,3 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | 168 | 183 |
Βάρος (κιλά) | 1.191 | 1.252 | 1.320 |
Κατανάλωση – κόστη | 1.0 TCe 100 | 1.0 TCe 100 LPG | 1.5 Blue dCi 115 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,3 | 6,8 (LPG) | 4,1 |
Κόστος στα 12.000 χλμ.** | 906 € | 575 € | 558 € |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 121 | 125 | 108 |
Τέλη κυκλοφορίας | 145,20 € | 150,00 € | 105,84 € |
Τεκμήριο | 4.000 € | 4.000 € | 5.800 € |
Εξοπλισμός – τιμή | 1.0 TCe 100 | 1.0 TCe 100 LPG | 1.5 Blue dCi 115 |
Έκδοση | Sportive | Sportive | Sportive |
Αυτόνομη πέδηση | – | – | – |
Διατήρηση λωρίδας | – | – | – |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | – | – | – |
Αυτόματα φώτα | • | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • | • |
Air condition | • | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη αφής 7 ιντσών | Οθόνη αφής 7 ιντσών | Οθόνη αφής 7 ιντσών |
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης | • | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 15.050 | 15.650 | 17.330 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται | |||
*Εργοστασιακές μετρήσεις | |||
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 1,424 €/λτ., πετρελαίου 1,135 €/λτ. και LPG 0,705 €/λτ. |