Οποιοσδήποτε κατασκευαστής παρουσίαζει την πρότασή του στα premium μεσαία sportscars έχει ως στόχο την BMW M3. Θα λέγαμε «sport sedans», όμως η επιλογή της Audi να προσφέρει το RS 4 αποκλειστικά σε έκδοση Avant -όπως συνέβαινε με το πρώτο RS 4 και το θρυλικό RS 2– καθιστά ελαφρώς άστοχη την χρήση του τετράθυρου όρου. Για να αντιμετωπίσουν τις «ορδές» των αντιπάλων οι Βαυαροί παρουσίασαν την έκδοση Competition Sport, με αυξημένη απόδοση και πιο εστιασμένο set up στην ανάρτηση-αλλά όχι στην απόλυτη προσέγγιση της σκληροπυρηνικής M4 GTS.
Δείτε ακόμα: Audi S8 vs Fiat Coupe, BMW M3 και Audi S6 (+video)
Παρόλα αυτά, Μ3 και RS 4 παρουσιάζουν αρκετές ομοιότητες μεταξύ τους – ίσως περισσότερες από τις διαφορές τους. Καταρχάς η ισχύς είναι παρεμφερής: 460 ίπποι για την BMW, 450 για το Audi. Η πηγή της δύναμης επίσης ταιριάζει σε φιλοσοφία, διαφέρει σε εκτέλεση: διπλά υπερτροφοδοτούμενος εξακύλινδρος εν σειρά η Μ3, ίδιος αριθμός τούρμπο και κυλίνδρων αλλά σε διάταξη V για το RS 4. Ειδοποιός διαφορά δεν είναι άλλη από την μετάδοση, η οποία στο βαυαρικό σεντάν αποτελείται από 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για το estate από το Ίνγκολσταντ φροντίζει το σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.
Το τελευταίο είναι που -κυριολεκτικά- γέρνει την ζυγαριά προς Βαυαρία μεριά, με την Μ3 να σταματάει στα 1.585 κιλά και το RS 4 να φτάνει τα 1.715. Βάσει αριθμών, λοιπόν, η BMW -φαινομενικά- δεν έχει να φοβάται πολλά από το στέισον βάγκον των συμπατριωτών τους. Τι λέει η πράξη;
Διαβάστε επίσης: Έρχεται… αγριεμένο το Audi RS4-R της ABT
Πως το quattro, απλά, δεν έχει αντίπαλο στις εκκινήσεις από στάση. Ακόμα και με το launch control ενεργοποιημένο, η Μ3 βλέπει σταθερά τα πίσω φανάρια του RS 4. Ακόμα κι όταν ο οδηγός της BMW αποφασίζει να «κλέψει», το μόνο που καταφέρνει είναι το κλείσιμο της διαφοράς στα 0,1 δλ. για το 400αρι. Αναμενόμενα στις ρολαριστές αναμετρήσεις το πλεονέκτημα της τετρακίνησης δεν υφίσταται, οπότε η CS εκμεταλλεύεται το χαμηλότερο βάρος και τις ταχύτερες αλλαγές του M-DCT επικρατώντας με άνεση του πεντάθυρου Audi.
Στα φρένα από 80 χλμ./ώρα η Μ3 σταματάει ένα «τσακ» νωρίτερα από το RS 4, ωστόσο οι κεραμικοί δίσκοι αποδίδουν τα μέγιστα σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα εντός πίστας, για εκεί όπου προορίζεται δηλαδή η CS. Περισσότερα στο video που ακολουθεί