Δοκιμή Nissan Qashqai ντίζελ 1.6 dCi 130 PS

Το νέο από άκρη σε άκρη δεύτερης γενιάς Qashqai εκσυγχρονίστηκε πλήρως, έγινε ακόμα πιο ανταγωνιστικό και ελκυστικό σχεδιαστικά, ενώ ήδη έχει κάνει ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα στην χώρα μας, αφού το πρώτο 10μηνο του 2014 βρίσκεται στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Σημαντικά του όπλα αποτελούν ακόμα η ευρεία γκάμα κινητήρων και εξοπλισμού (τόσο σε δικίνητες όσο και τετρακίνητες εκδόσεις), το ανεπτυγμένο τεχνολογικό του υπόβαθρο και η ιδιαίτερα ελκυστική του τιμή που ξεκινά από τις 17.650 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά) στην αρχική έκδοση 1.2 DIG-T Energy.


Αρχικά η εμφάνισή του αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του στην νέα γενιά, με εκείνη να είναι εμφανώς πιο μυώδης προσεγγίζοντας έτσι περισσότερο τις αισθητικές προσταγές της crossover κατηγορίας. Το βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF Nissan Qashqai διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερες αυξημένες, όπως είναι κατά 49 χλστ. σε μήκος και 26 χλστ. σε πλάτος, ενώ αν και δείχνει πιο επιβλητικό και ογκώδες από το προηγούμενο, είναι κατά 15 χλστ. πιο κοντό σε ύψος (απόσταση από το έδαφος 180 χλστ.). Παράλληλα έχει βελτιωθεί σημαντικά η αεροδυναμική του αντίσταση (Cd: 0,32 από 0,36). Σχεδιαστικά, ο δυναμισμός του εκφράζεται άμεσα από το εμπρός μέρος με τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και την νέα μάσκα σήμα κατατεθέν της εταιρείας, ωστόσο πίσω είναι σχετικά πιο αδιάφορο αλλά καλαίσθητο.

Εκπληκτικός ο 1.600άρης diesel για άλλη μια φορά

Ο κινητήρας πετρελαίου των 1.6 λίτρων της Renault δίνει άλλη μια φορά τα διαπιστευτήριά του και συνεχίζει να εκπλήσσει ευχάριστα. Στο Qashqai όπως είναι λογικό το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει γάντι προσδίδοντάς του πολύ καλές επιδόσεις, συνδυάζοντας τις παράλληλα με οικονομία και πολύ καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Πιο αναλυτικά, ο δυνατός 1.6 dCi κινητήρας του Qashqai ισχύος 130 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. παρουσιάζει περιορισμένο θόρυβο και κραδασμούς, ενώ τραβάει από χαμηλά, χάρη στην πλούσια ροπή των 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Η κατανάλωσή του μπορεί να φτάσει τα 7,5 λτ. σε πιεσμένη οδήγηση,  ωστόσο η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής και σε νορμάλ ρυθμούς δεν ξεπέρασε τα 6 λτ./100 χλμ. Το 6ταχυτο κιβώτιο με τον θετικό σε αίσθηση επιλογέα συμβάλει και εκείνο με τη διάταξή του στην επίτευξη των θετικών συνολικά χαρακτηριστικών.  

Βελτίωση σε ποιότητα και εικόνα, καλύτεροι χώροι

Σημαντικά εκσυγχρονισμένο είναι το Qashqai και στο εσωτερικό του με την εικόνα να δίνει την εντύπωση ενός ακριβότερου και ανώτερης κατηγορίας αυτοκινήτου. Η ποιότητα είναι και εκείνη βελτιωμένη όσον αφορά στα υλικά, ωστόσο παρατηρούνται μερικές ατέλειες στην συναρμογή σε κάποια «κρυφά» σημεία. Το ταμπλό είναι ογκώδες και δημιουργεί μια αίσθηση ευρυχωρίας με κύρια χαρακτηριστικά του την 7 ιντσών κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, που διαχειρίζεται πληθώρα λειτουργιών του συστήματος NissanConnect, καθώς και τον ευμεγέθη πίνακα οργάνων. Η εργονομία είναι καλή με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και άνετα, όμως η ορατότητα είναι περιορισμένη προς όλες τις κατευθύνσεις κάτι που οφείλεται στην σχεδίαση του αμαξώματος. Οι χώροι είναι καλύτεροι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Qashqai και εξυπηρετούν με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες 4 ή και 5 επιβατών χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις από μέρους τους. O χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο που ενισχύει την πρακτικότητα έχει μεγαλώσει κατά 20 λίτρα φτάνοντας έτσι τα 430 λίτρα.

Άνετο στο δρόμο αλλά με «μαλακή» αίσθηση

Το Qashqai βελτιώθηκε αισθητά και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς με τη νέα πλατφόρμα CMF του ομίλου να εγγυάται καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά εστιασμένα στην άνεση κατά την οδήγηση. Η ανάρτηση του δικίνητου μοντέλου της δοκιμής αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η τετρακίνητη έκδοση (αποκλειστικά με αυτό τον κινητήρα) διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η ανάρτηση του νέου Qashqai έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές, είναι μαλακή στη ρύθμισή της και προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, καθώς και φανερά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Η αυξημένη ροπή του κινητήρα σε ορισμένες περιπτώσεις τονίζει την πολύ μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης επηρεάζοντας αρνητικά την ελκτική πρόσφυση, ενώ και οι κλίσεις σε δρόμο με στροφές είναι σχετικά αυξημένες.

Το Qashqai ωστόσο είναι ασφαλές και δύσκολα θα εκθέσει τον οδηγό του ακόμα και σε σβέλτες μετακινήσεις προσφέροντάς του σχετικά ικανοποιητική αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και με το ESP να επεμβαίνει όποτε χρειαστεί. Εκτός από το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, το Qashqai διαθέτει πλέον και αρκετά από τα πιο σύγχρονα μέσα ασφαλείας όπως είναι το Active Control Ride (παρακολουθεί την ταχύτητα του τροχού), το Active Brake Engine (έλεγχος πέδησης και μέσω του κινητήρα), Active Control Trace (παρακολουθεί τη συμπεριφορά και τροχιά του αυτοκινήτου) και το γνωστό Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα). Άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το σύστημα «αφύπνισης» του οδηγού, η αναγνώριση των οδικών πινακίδων σήμανσης, η λειτουργία προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και το σύστημα ανίχνευσης οχημάτων στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου. Ακόμα εξοπλίζεται με αισθητήρες ανίχνευσης αντικειμένων κατά την οπισθοπορεία και αυτόματη λειτουργία των προβολέων.

(+) Εμφάνιση, εικόνα εσωτερικού, χώροι, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις – κατανάλωση και λειτουργία κινητήρα

(-) Ορατότητα, ατέλειες συναρμογής, αυξημένες κλίσεις στις στροφές, «μαλακή» οδηγική αίσθηση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
103,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.377
Πλάτος (χλστ.)
1.806
Ύψος (χλστ.)
1.590
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.419
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.610
Get it on Google Play Download on the App Store