Ήταν να μην έρθουν στην Ευρώπη οι Κινέζοι. Άπαξ και πάτησαν στη Γηραιά Ήπειρο, θέμα χρόνου ήταν να αρχίσουν να απειλούν τις εδραιωμένες δυνάμεις της αυτοκίνησης. Οι απειλές πλέον πέρασαν στο στάδιο της υλοποίησης, όπως δείχνει η BYD στην Tesla. Και μάλιστα, σε μια από τις αγορές όπου τα αυτοκίνητα του Elon Musk (και τα ηλεκτρικά γενικότερα) εκτιμώνται δεόντως.
Ο Ιούλιος στη Σουηδία αποκτά σημειολογική, για να μην πούμε ιστορική, σημασία από πλευράς πωλήσεων αυτοκινήτου, καθώς για πρώτη φορά Κινέζος κατασκευαστής κατάφερε να ξεπεράσει την Tesla επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η BYD και το Atto 3 έχουν αυτή την τιμή, ξεπερνώντας το Model Y και καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των ηλεκτρικών στη σκανδιναβική χώρα. To κινεζικό crossover κατάφερε να πουλήσει 721 κομμάτια, σημειώνοντας πάνω από τις διπλές ταξινομήσεις σε σχέση με το αμερικανικό (359 μονάδες)! Το Atto 3 μάλιστα όχι μόνο πήρε την πρωτιά στα EVs, αλλά λίγο ήθελε να κατακτήσει την κορυφή της γενικής.
Πρώτο σε πωλήσεις παρέμεινε το Volvo XC60, με 807 μονάδες, αλλά το Atto 3 έχει βάλει για τα καλά πλέον στο στόχαστρό του το σουηδικό (με μητρική την κινεζική Geely) SUV. Το VW ID.4 ήρθε τρίτο, με 710 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από το BMW i4 (385) και το Toyota Corolla (382). Βλέπουμε ότι στο top 5 υπάρχουν 3 ηλεκτρικά μοντέλα, κάνοντας το «2-3-4» κιόλας. Δείγμα αφενός του πόσο δημοφιλή είναι τα EV στη Σουηδία, αφετέρου του πόσο σημαντική κρίνεται η επίδοση του BYD Atto 3. Δεν είναι λίγο να ξεπερνάς το ID.4 και να εξολοθρεύεις εμπορικά το Model Y, έστω κι αν πρόκειται για ένα μήνα. Το Atto 3 εξάλλου, πριν λίγο καιρό ξεκίνησε να διατίθεται στας Ευρώπας.
Αν ανοίξουμε τη βεντάλια των στοιχείων σε ολόκληρο τον κόσμο, θα παρατηρήσουμε πως η BYD έχει ήδη αφήσει «ξερή» την Tesla. Στο πρώτο επτάμηνο του 2023 η αδερφή του Twitter πούλησε 466.140 αυτοκίνητο στην υφήλιο, βλέποντας τους Κινέζους από απόσταση 234.104 μονάδων! Η BYD κατόρθωσε να ξεπεράσει τα 700.000 αντίτυπα (700.244), χωρίς ακόμα να βρίσκεται σε πλήρη δυναμική στην Ευρώπη.