Κεραυνοβολεί την Ευρώπη η Lotus Eletre

Η Lotus άργησε χαρακτηριστικά (και αναγκαστικά, λόγω ζητημάτων οικονομικής φύσεως) να παρουσιάσει SUV, αλλά όταν τα κατάφερε ξεπέρασε τον εαυτός της – και την ίδια, την κατηγορία. Για την ακρίβεια η Eletre δημιούργησε μια καινούργια: εκείνη των hyper-SUVs! Πλέον είναι διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη, με τις πρώτες τιμές να ανακοινώνονται σε Μεγάλη Βρετανία και Γερμανία.

Η Eletre προσφέρεται στην απλή, την έκδοση S και την κορυφαία R, όλες με μπαταρία 112 kWh και διπλούς ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός, ένας πίσω). Η ισχύς στις Eletre και Eletre S ανέρχεται στους 612 ίππους και τα 710 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,5 δλ. και μέχρι τα 258 χλμ./ώρα. Η Eletre R είναι δυο (μην πούμε παραπάνω) κατηγορίες πάνω, παρέχοντας στο δεξί πόδι του οδηγού 918 ίππους και 985 Nm ροπής. Κάπως έτσι έρχεται ο χρόνος ρεκόρ των 2,95 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, που δεν έχει προηγούμενο σε SUV παραγωγής! Σε έναν τέλειο κόσμο η Eletre R θα έκανε και ρεκόρ τελικής, ξεπερνώντας κατά πολύ τα 310 χλμ./ώρα της Aston Martin DBX707 , αλλά η ηλεκτρική φύση της Lotus αναγκαστικά την περιορίζει ηλεκτρονικά (για την προστασία της μπαταρίας) στα 265 χλμ./ώρα.

Από πλευράς αυτονομίας οι Eletre/Eletre S ξεπερνούν τα 600 χλμ., ενώ αναμενόμενα η πολύ ισχυρότερη R φτάνει μέχρι 490 χλμ. με μια φόρτιση. Το πρώτο hyper-SUV διαθέτει πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αερανάρτηση και συνεχή έλεγχο απόσβεσης (CDC), μαζί με ενεργή ρύθμιση ύψους, τετραδιεύθυνση και ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική δοκό. Η Eletre διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, τα Range, Tour, Sport, Off-Road και Individual. Προαιρετικά εξοπλίζεται με κεραμικά δισκόφρενα και διάφορα πακέτα, που ποικίλουν από έμφαση στην οδήγηση σε πίστα (Dynamic Handling Pack) μέχρι εκτός δρόμου διαδρομές (Off Road Pack).

Οι τιμές στη Μεγάλη Βρετανία ξεκινούν από τις 89.500 λίρες (103.838 ευρώ), 104.500 λίρες (121.237 ευρώ) και 120.000 λίρες (139.219 ευρώ) για τις Eletre, Eletre S και Eletre R αντίστοιχα. Λίγο ακριβότερη είναι στη Γερμανία η πιο «νταρντάνα» Lotus (μήκος 5.103 χλστ., πλάτος 2.135 χλστ., ύψος 1.630 χλστ., μεταξόνιο 3.019 χλστ., βάρος 2.700 κιλά) όλων των εποχών, με το κοστολόγιο να διαμορφώνεται στις 95.990, 120.990 και 150.990 ευρώ αντίστοιχα.

Get it on Google Play Download on the App Store