Λίγες μόλις μέρες μετά την ανακοίνωση της Toyota περί εξέλιξης ηλεκτρικού Hilux με κυψέλες καυσίμου, ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού παρουσίασε -μεταξύ άλλων- το πρωτότυπο Hilux BEV!
Ο Akio Toyoda ήταν ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης για τα 60 χρόνια της Toyota Ταϊλάνδης, δίνοντας το βήμα σε μερικά εντυπωσιακά concept cars. Το εξαιρετικά δημοφιλές στην εκεί αγορά Hilux ήταν ο πρωταγωνιστής, εμφανιζόμενο σε μορφές από «Fast and Furious» (βελτιωμένο με τεράστιες ζάντες και αεροτομή) μέχρι ηλεκτρικό. Το λευκό pick up, με την κλειστή μάσκα στον νέο προφυλακτήρα και το πορτάκι της θύρας φόρτισης στο εμπρός αριστερό φτερό, συγκέντρωσε το περισσότερο ενδιαφέρον, λόγω της σημειολογίας και σημασίας που περικλείει για τον Ιάπωνα κατασκευαστή.
Ο εξηλεκτρισμός ενός τόσο σημαντικού και ιστορικού μοντέλου δείχνει τις τάσεις που θα ακολουθήσει η φίρμα από το Αΐτσι, αλλά όχι απαραίτητα με τον τρόπο των περισσότερων εταιριών. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Toyoda τόνισε για ακόμα μια φορά τη θέση της Toyota: «Για να επιτύχουμε ανθρακική ουδετερότητα, πρέπει να θυμόμαστε ότι ο άνθρακας είναι ο πραγματικός εχθρός, όχι ένα συγκεκριμένο είδος κινητήρα», είπε ο Ιάπωνας. «Και ειλικρινά, τα BEV (Battery Electric Vehicle – ηλεκτρικά με μπαταρία) δεν είναι ο μόνος τρόπος για την επίτευξη των στόχων ουδετερότητας άνθρακα παγκοσμίως. Στην Toyota πιστεύουμε στη δημιουργία ενός πλήρους χαρτοφυλακίου επιλογών μείωσης του άνθρακα για τους πελάτες μας, που περιλαμβάνει από full και plug-in υβριδικά οχήματα, μέχρι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου (σ.σ. βλέπε υδρογόνο, σαν το Mirai). Επίσης, επιδιώκουμε εναλλακτικές επιλογές για τους θερμικούς κινητήρες με χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο, όπως τα ανάλογα πρωτότυπα GR-Yaris και GR-Corolla».
Λεπτομέρειες δεν ανακοινώνονται σχετικά με το πρωτότυπο ηλεκτρικό Hilux, αλλά εμφανισιακά τουλάχιστον έχει μεγάλες διαφορές σε σχέση με το υδρογονοκίνητο. Η κλειστή μάσκα είναι η σημαντικότερη, οπότε δεν αποκλείεται να πρόκειται για δυο διαφορετικά μοντέλα: αμφότερα ηλεκτρικά μεν, αλλά το ένα με κυψέλες υδρογόνου και το BEV -όπως λέει και το όνομα- με μπαταρία.