Όλοι θα έχετε παρατηρήσει ότι τα πίσω φώτα θέσης, ομίχλης και φρένων στα αυτοκίνητα έχουν κόκκινο χρώμα, ανεξαρτήτως τον τύπο του μοντέλου, μάρκας, αμαξώματος κ.λ.π. Στο μόνο που διαφέρουν είναι στο σχήμα και στον σχεδιασμό, ενώ στα πιο νέα μοντέλα είναι πιο εντυπωσιακά, χάρη στην τεχνολογία LED.
Δείτε ακόμη: Γιατί τα λάστιχα των αυτοκινήτων είναι μαύρα;
Γυρνώντας πίσω το χρόνο, στα τέλη του 18ου αιώνα και αρχές του 19ου όταν ξεκίνησαν οι μηχανοκίνητες μεταφορές, τα ελάχιστα οχήματα που κυκλοφορούσαν είχαν φώτα μόνο μπροστά. Και εκεί, μη φανταστείτε τίποτα ισχυρούς προβολείς. Απλές λάμπες, που φώτιζαν όσο μπορούσαν. Όταν όμως τα αυτοκίνητα άρχισαν να αυξάνονται, οι δρόμοι να πληθαίνουν και οι πόλεις να μεγαλώνουν, τότε υπήρξε η ανάγκη να γίνονται ευδιάκριτα τα οχήματα το βράδυ και στο πίσω μέρος τους, καθώς επειδή δεν ήταν ορατά από μακριά στα οχήματα που ακολουθούσαν, γίνονταν ολοένα και περισσότερα ατυχήματα.
Στο Ford Model T που βλέπουμε, το πίσω φανάρι (ένα, ούτε καν ζεύγος) ήταν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού! Το κόκκινο χρώμα που επιλέχθηκε για να διακρίνονται από πίσω τα αυτοκινούμενα το βράδυ δεν ήταν καθόλου τυχαίο, αφού παλαιότερα χρησιμοποιούνταν στο τελευταίο βαγόνι των συρμών, ώστε να επισημαίνει που βρισκόταν το τέλος μιας αμαξοστοιχίας, αλλά και στους σιδηροδρόμους. Ακόμα πιο παλιά τα κόκκινα φώτα χρησιμοποιούνταν στο πίσω μέρος στις άμαξες του Λονδίνου, πολύ πριν ανακαλυφθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κεντρικό καθρέπτη;
Η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος για τα πίσω φανάρια, επιλέχθηκε λόγω της επί αιώνες ταύτισης με τον κίνδυνο. Η κόκκινη σήμανση στα πίσω φωτιστικά σώματα, προειδοποιούσε για την τήρηση των αποστάσεων, ενώ στην περίπτωση του σηματοδότη έγινε ορισμός της υποχρέωσης των οδηγών να σταματούν στη θέα του. Αρχικά, στα πίσω φανάρια υπήρχε μόνο το κόκκινο χρώμα (τακτική που ακολουθούσαν μέχρι πριν μερικά χρόνια αρκετά αμερικανικά μοντέλα) και αργότερα προστέθηκε το πορτοκαλί για τα φλας και το λευκό για την όπισθεν.
Δείτε ακόμα: Ξεθαμπώνουν τα φανάρια με WD-40; (+video)
Παράλληλα το κόκκινο χρώμα στα φώτα έχει την ιδιότητα να γίνεται αντιληπτό στο ανθρώπινο μάτι από μακριά, ακόμα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας (π.χ. το πίσω φως ομίχλης), ενώ δεν τυφλώνει τους άλλους χρήστες του δρόμου, όπως γίνεται με τα μπροστινά λευκά φώτα.