Ένας από τους πολύ βασικούς ελέγχους που πρέπει να κάνει ο οδηγός τακτικά στο αυτοκίνητό του για τη δική του ασφάλεια και των υπολοίπων, είναι στις πιέσεις των ελαστικών. Υπό κανονικές και καθημερινές συνθήκες, όπου συνήθως στο αυτοκίνητο βρίσκεται μόνο ο οδηγός ή σε ταξίδι με δύο άτομα και λίγες αποσκευές, τότε οι πιέσεις παραμένουν οι κανονικές, σύμφωνα πάντα με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής και συνήθως αναγράφονται στην πόρτα του οδηγού ή στο κάλυμμα του στομίου ανεφοδιασμού καυσίμου.
Στην περίπτωση όμως που φορτωθεί όλη η οικογένεια και όλα τα μπαγκάζια, τότε θα πρέπει να ανεβάσουμε πίεση στα λάστιχα, σύμφωνα πάλι με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής. Εάν διατηρηθούν οι νορμάλ πιέσεις, τότε συσσωρεύεται στο εσωτερικό του ελαστικού υπερβολική θερμότητα και αυξάνεται σημαντικά ο κίνδυνος ακόμα και να κλατάρει, ειδικά αν κινούμαστε με ταχύτητα (βλέπε εθνική οδό) ή φορτίζουμε τα πλαϊνά (βλέπε οδήγηση σε βουνό, ακόμα κι αν πηγαίνουμε σε νορμάλ ρυθμό). Αφού ολοκληρωθεί το ταξίδι και κρυώσουν τα ελαστικά θα πρέπει να γίνει ξανά έλεγχος και να επανέλθουν οι «καθημερινές» πιέσεις.
Παράλληλα, ορισμένοι κατασκευαστές προτείνουν υψηλότερες πιέσεις από τις κανονικές με την ένδειξη «eco», προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου, λόγω του ότι πατάει λιγότερη επιφάνεια του πέλματος του ελαστικού στο οδόστρωμα και έτσι δημιουργείται μικρότερη αντίσταση κύλισης. Όμως σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αποφεύγεται η γρήγορη οδήγηση, αφού τα όρια πρόσφυσης είναι χαμηλότερα. Την ίδια στιγμή, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και την εξωτερική θερμοκρασία. Το καλοκαίρι, ας πούμε, βάζουμε λιγότερο αέρα καθώς με τη ζέστη διαστέλλεται. Το χειμώνα κάνουμε το αντίθετο. Πάμε να δούμε και ορισμένα απλά βήματα, για είναι ο έλεγχος πάντα σωστός.
1. Τσεκάρουμε τις πιέσεις τουλάχιστον μια φορά το μήνα ή πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι
2. Ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται πάντοτε όταν τα ελαστικά είναι κρύα
3. Δεν βάζουμε ποτέ περισσότερο αέρα σε κανονικές συνθήκες και θερμοκρασίες
4. Κατά τον έλεγχο των πιέσεων επιθεωρούμε οπτικά τα λάστιχα για τυχόν σκισίματα, «σπασίματα» στα πλαϊνά και αιχμηρά αντικείμενα (βλέπε πρόκες) στο πέλμα
5. Αν διαπιστώσουμε ότι κάποιο λάστιχο χάνει αέρα, είτε οπτικά είτε μέσω ειδοποίησης από το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου, φεύγουμε κατευθείαν για βουλκανιζατέρ
6. Δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε την κατάσταση/πίεση της ρεζέρβας, αλλά και του κιτ επισκευής ελαστικού
7. Προσέχουμε κατά τον έλεγχο των πιέσεων με το μανόμετρο να εφάπτεται σωστά στη βαλβίδα και να μην χάνει αέρα



























