Νέο C-SUV με τα όλα του για 26.400 ευρώ

Για την απόκτηση ενός μικρομεσαίου SUV απαιτούνται αρκετά χρήματα στις περισσότερες περιπτώσεις, αφού μια βάση αποτελεί το ποσό των 30.000 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν και πιο οικονομικές προτάσεις με κίνηση στους δύο τροχούς, όμως όσοι θέλουν τετρακίνηση ικανή για πιο απαιτητικό off roading και όχι απλά για πατημένο χώμα, θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το απόλυτο value for money 4κίνητο μικρομεσαίο SUV, το νέο Dacia Duster. Με το νέο mild hybrid κινητήρα 1.2 TCe 130 προσφέρεται σε νέα πιο χαμηλή τιμή (όπως όλη η γκάμα του Duster), από μόνο 26.400 ευρώ. Παράλληλα με την ολιστική αναβάθμιση που έχει δεχτεί από άκρη σε άκρη και το μυώδες παρουσιαστικό του, το νέο Duster ενισχύει ακόμα πιο πολύ την άριστη σχέση τιμής – αξίας που προσφέρει από την αρχική κιόλας έκδοση εξοπλισμού.

Πιο συγκεκριμένα το νέο Dacia Duster TCe 130 4×4 Expression των 26.400 ευρώ περιλαμβάνει τα εξής: οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ασύρματο phone mirroring με Android Auto & Apple CarPlay, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, αισθητήρα φώτων και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/65 R17, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας και πολλά ακόμη.

Το νέο Dacia Duster κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις και με το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό του, το οποίο συνθέτουν το ανάγλυφο «φουσκωμένο» καπό, τα τονισμένα φτερά, το παραλληλόγραμμο μοτίβο των εμπρός φωτιστικών σωμάτων και μάσκας και τα προστατευτικά τμήματα σε προφυλακτήρες, θόλους των τροχών και μαρσπιέ από ανακυκλωμένα υλικά. Αν και δείχνει μεγαλύτερο από το προγενέστερο, οι διαστάσεις του άλλαξαν ελάχιστα με μήκος 4.343 χλστ. (+2 χλστ.), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ. Παρά το γεγονός ότι είναι από τα πιο «μαζεμένα» σε διαστάσεις μικρομεσαία SUV, οι χώροι στο εσωτερικό του είναι αρκετοί για όλους και για όλα. Μέχρι 5 άτομα θα φιλοξενηθούν άνετα, έχοντας στη διάθεσή τους μπόλικο ωφέλιμο πλάτος, αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, συν πορτ μπαγκάζ 414 λίτρων (1.559 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα). Πλήρως εκσυγχρονισμένο είναι και το εσωτερικό του με σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν στο αμάξωμα, ενώ οι δύο ψηφιακές οθόνες είναι πλήρεις ενδείξεων. Μάλιστα στην κεντρική απεικονίζονται πληροφορίες για την εκτός δρόμου κίνηση, όπως αλτίμετρο, κλίση του εδάφους και κατανομή της ροπής.

Το 4κίνητο Duster διατίθενται αποκλειστικά με το νέο 1.200άρη 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο TCe, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και ενσωματώνει ήπια υβριδικό σύστημα 48V, για πιο αποτελεσματική εκκίνηση και επιτάχυνση. Το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 130 PS στις 4.500-5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 2.100-3.500 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας γεμάτο τράβηγμα εν κινήσει, συν του ότι η λειτουργία του μοτέρ είναι αρκετά ραφιναρισμένη. Οι επιδόσεις που παρέχει είναι αρκετά ικανοποιητικές, με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Εκπέμπει 135 γρ./χλμ. CO2 (86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας) και η κατανάλωση σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες με οδήγηση σε κάθε τερέν βρίσκεται στην περιοχή των 8,0 λτ./100 χλμ.

Παρότι πρόκειται για το πιο οικονομικό σε τιμή 4κίνητο C-SUV και ένα από τα πιο προσιτά 4×4 της αγοράς γενικότερα, το νέο Dacia Duster εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά σε όποια διαδρομή κι αν βρεθεί, εντός αλλά και εκτός της ασφάλτου. Στο δρόμο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω, προνόμιο του 4×4) είναι ιδιαίτερα «απορροφητικές», εξασφαλίζοντας ζηλευτή σταθερότητα και στο δυναμικό στυλ οδήγησης. Σε χωμάτινες διαδρομές εντυπωσιάζει ο πολύ αποτελεσματικός τρόπος που οι αναρτήσεις του Duster φιλτράρουν φυτευτές πέτρες και κροκάλα. Μαζί με την αρκετή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος των 217 χλστ., τις μικρές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης των 31 και 36 μοιρών αντίστοιχα και τα μεικτά ελαστικά, το Duster 4×4 ενδείκνυται και για πιο απαιτητικό off roading. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις δεν απαιτείται ούτε το «κλείδωμα» της τετρακίνησης, αφού αρκεί η επιλογή Auto μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road και Eco).

Get it on Google Play Download on the App Store