Πολλοί πίστεψαν πως με το λανσάρισμα του EX90, η κορυφή της γκάμας για τη Volvo έκλεισε. Οι Σουηδοί, ωστόσο, δεν γινόταν να διαγράψουν δεκαετίες παράδοσης στα σεντάν, οπότε η παρουσίαση του ES90 λέγεται και φυσική συνέχεια – ακόμα κι αν δεν είναι παραδοσιακό τετράθυρο.
Μπροστά βλέπουμε την κλασική εταιρική εικόνα των Volvo, με τα «σφυριά του Θορ» (βλέπε LED φώτα) και το σήμα στην κλειστή μάσκα να δεσπόζουν. Στο προφίλ, οι ζάντες των 20 ως 22 ιντσών και το ατελείωτο μεταξόνιο των 3,1 μέτρων συγκεντρώνουν τα βλέμματα, όπως και το τελείωμα της οροφής που ναι μεν παραπέμπει σε σεντάν, αλλά η πίσω πόρτα ανοίγει με το παρμπρίζ. Παρατηρούμε, δε, ότι πέραν των φαναριών σε σχήμα C στο πίσω μέρος, υπάρχουν δυο επιπλέον κάθετα στο ύψος των κολωνών. Κάτι που εντείνει την αίσθηση της 5ης πόρτας στα μετόπισθεν, διαφοροποιώντας το ES90 από το παραδοσιακό τετράθυρο στυλ του S90 (το οποίο θα ανανεωθεί και θα συνεχίσει να διατίθεται).
Liftblack, λοιπόν, το μήκους 4.998 χλστ. ES90, με ένα πορτμπαγκάζ 424 λίτρων που γίνεται 733, κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, συν 22 λίτρα το frunk. H Volvo δηλώνει πως η νέα της λιμουζίνα προσφέρει κορυφαίες ανέσεις για τους επιβάτες, τόσο σε γόνατα όσο και κεφάλια των πίσω. Κι αυτό παρά την πανοραμική ηλιοροφή, που καλύπτει σχεδόν το σύνολο του «ουρανού» και προστατεύει από το 99,9% της υπεριώδους ακτινοβολίας. Προσθέστε το προηγμένο τετραζωνικό σύστημα κλιματισμού, που απομονώνει μέχρι και το 95% των PM 2.5 σωματιδίων, το ηχοσύστημα 25 (!) ηχείων της Bowers & Wilkins και τα διπλά κρύσταλλα, που σύμφωνα με τη Volvo κάνουν το ES90 ένα από τα πιο ήσυχα αυτοκίνητα όλων των εποχών (μεγάλη βοήθεια και ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,25), και έχετε ένα περιβάλλον που δεν αφήνει τους επιβάτες να το αποχωριστούν.
Αυτό που επίσης δηλώνει περήφανα η φίρμα από το Γκέτεμποργκ, είναι πως το ES90 αποτελεί το ισχυρότερο Volvo όλων των εποχών. Πριν φτιάξετε εικόνες με εκτοξεύσεις στο 0-100 χλμ./ώρα και χιλιάδες ίππων, να διευκρινίσουμε πως οι Σουηδοί αναφέρονται στην υπολογιστική δύναμη του λογισμικού, προέλευσης Nvidia, που μπορεί να εκτελέσει 508 τρισεκατομμύρια λειτουργίες το δευτερόλεπτο! Η Volvo κρατά μυστικές τις τεχνικές προδιαγραφές, αλλά μιλά για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του ES90. Το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν θα έχει 12 αισθητήρες υπερήχων, οκτώ κάμερες, πέντε ραντάρ και ένα lidar. Όπως είναι αναμενόμενο, το ES90 θα πατάει στην ίδια πλατφόρμα με το EX90, τουτέστιν την SPA2.
Το ES90 θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος κατά το λανσάρισμα. Η Single Motor διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, τροφοδοτούμενο από μια μπαταρία 92 kWh (88 kWh χρησιμοποιήσιμη). Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 245 ίππους και η μέγιστη αυτονομία τα 650 χλμ,, καλύπτοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. Η έκδοση Twin Motor προσθέτει έναν ακόμα κινητήρα στους εμπρός τροχούς, ανεβάζοντας τη συνδυασμένη ισχύ σε 442 ίππους και την αυτονομία στα 700 χλμ., κατεβάζοντας παράλληλα το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,5 δλ. Η πιο συναρπαστική παραλλαγή είναι η Twin Motor Performance, που φτάνει τα 670 άλογα και κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,0 δλ. (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη στα 180 χλμ./ώρα η τελική, όπως σε όλα τα Volvo). Περιέργως, παρά την πολύ μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με το απλό Twin Motor, η μέγιστη αυτονομία παραμένει στα 700 χλμ., ενώ η αρχιτεκτονική των 800 Volt προσφέρει σε όλα τα ES90 ισχύ φόρτισης ως 350 kW, επιτρέποντας 10-80% σε 20 λεπτά και 300 χλμ. αυτονομίας μέσα σε μόλις 10 λεπτά.
To νέο ES90 είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας, με τιμές που ξεκινούν από τις 79.236 ευρώ για το Single Motor, τις 92,572 ευρώ για το Twin Motor και τις 98.208 ευρώ για το κορυφαίο Performance.