Mercedes: «Πολυτέλεια δεν είναι οι τεράστιες οθόνες»

Για χρόνια η έννοια «πολυτέλεια» στα αυτοκίνητα ήταν συνυφασμένη με την ποιότητα των υλικών, την ποιότητα κατασκευής, τα δερμάτινα καθίσματα, τις ξύλινες/αλουμινένιες και εσχάτως ανθρακονημάτινες επενδύσεις. Γενικότερα, τη δημιουργία μιας αρχοντικής αίσθησης στους επιβάτες, που τους έκανε να αισθάνονται βασιλιάδες. Τελευταία, όμως, ακόμα και κατασκευαστές-συνώνυμα της πολυτέλειας, όπως η Mercedes, έχουν πέσει στη «λούπα» των οθονών.

Όσο περισσότερες και μεγαλύτερες, τόσο πιο high end δείχνει ένα εσωτερικό. Οι ίδιοι, οι Γερμανοί, ωστόσο, αναγνωρίζουν πως η κλάση και η χλιδή, δεν μετριούνται σε αριθμό μόνιτορ, ίντσες και ποιότητα γραφικών: «Δεν είναι “πολυτέλεια” οι οθόνες. Κάθε αυτοκίνητο πλέον έχει τουλάχιστον μια μεγάλη, δεν λέει κάτι για την ποιότητα ή την απτή αίσθηση. Πρέπει να υπάρχει πολυτέλεια πέρα από τα μόνιτορ, εκλεπτυσμένες επενδύσεις και ποιοτικό ραφινάρισμα στα υλικά, τέτοιες αρετές. Δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στο να κάνουμε τα αυτοκίνητά μας καλύτερα, σε όλους τους τομείς», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης της Mercedes, Gorden Wagener. Ο άνθρωπος, δηλαδή, που δημιούργησε τη Hyperscreen των 56 ιντσών και την έβαλε στα κορυφαία μοντέλα της εταιρίας, όπως την EQS.

Ο Wagener παραδέχτηκε ότι πρέπει να αλλάξουν πράγματα στις προτεραιότητες σχεδίασης και εξέλιξης, ώστε να επιστρέψουν οι Mercedes στα επίπεδα ποιότητας που της έκαναν πασίγνωστες παλιότερα, με τρανό παράδειγμα την άτρωτη W124. Αναφορικά με το αν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σε αυτό, η απάντηση ήτο αποστομωτική: «Αυτή τη στιγμή, το 99% που παίρνεις από το AI είναι βλακείες. Ωστόσο, δεν γίνεται να παραβλέψουμε ότι βελτιώνεται συνεχώς. Με τέτοιο ρυθμό, βασικά, που σε 10 χρόνια την περισσότερη δουλειά θα την κάνει η τεχνητή νοημοσύνη. Χωρίς δουλειά θα μείνουμε στο τέλος οι σχεδιαστές».

Get it on Google Play Download on the App Store