H Hyundai έχει δημιουργήσει ένα πρώτης τάξεως ηλεκτρικό best seller, στη μορφή του Ioniq 5. Το θέμα, ωστόσο, δεν είναι μόνο ότι το Ioniq 5 πουλάει, αλλά ότι το κάνει στερώντας πελάτες από τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με το S&P Global Mobility και την ανάλυση των στοιχείων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αμερική, στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, οι ταξινομήσεις του Ioniq 5 στο μεγαλύτερο μέρος τους αποτελούνται από ιδιοκτήτες, που «αλλαξοπίστησαν». Συγκεκριμένα, το 74,2% των νέων ιδιοκτητών πρώτη φορά αγόρασαν Hyundai, για χάρη του Ioniq 5! Είναι χαρακτηριστικό πως ο μέσος όρος προσέλκυσης νέων πελατών (ή κατάκτησης πελατών από τον ανταγωνισμό, όπως το αναφέρει η έρευνα) της Hyundai τοποθετείται στο 52,5%, ήτοι το Ioniq 5 «κλέβει» σχεδόν 22% περισσότερους αγοραστές από κάθε άλλο μοντέλο της κορεατικής φίρμας.
Πολύ καλά τα πήγε και το αδελφό Kia EV6, που έφτασε στο 70,6% και βρέθηκε στην 4η θέση, μπροστά από το VW ID.4 και το 70.4% του. GMC Hummer (71,3%) και Cadillac Lyriq (72,6%) ήταν τα μοντέλα που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, η οποία επίσης απαρτίστηκε από τα μοναδικά αυτοκίνητα που ξεπέρασαν το 70%. Η Hyundai θα πρέπει να είναι περήφανη για τη συνολική παρουσία των ηλεκτρικών της, καθώς τόσο το Ioniq 6 (65,5%, 8η θέση) όσο και το Kona EV (65,3%, 9η θέση), βρέθηκαν στο top 10. Το ίδιο και η Kia, που εκτός του EV6 στην 4η θέση, είδε το Niro EV να ισοβαθμεί με το Audi Q4 e-tron στη 10η.
Στην αντίπερα όχθη, Lexus RZ (47,5%), Mercedes EQE (45,3%), Subaru Solterra (45,3%), Nissan Ariya (40,9%) και Toyota bZ4X (33,5%) είναι τα 5 μοντέλα που προσελκύουν το λιγότερο κοινό από άλλες εταιρίες. Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η απόκλιση άνω του 10% μεταξύ Solterra και bZ4X, που επί της ουσίας είναι το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά σήματα, χαρίζοντας μια σημαντική νίκη στη Subaru έναντι της Toyota.