H Hyundai φέρνει πιο κοντά την ηλεκτροκίνηση προς το ευρύ κοινό με το νέο μοντέλο Inster, το οποίο επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των μικρών EVs με τα πολλά χαρίσματά του. Ορισμένα από αυτά είναι ο πολύ μοντέρνος σχεδιασμός του, το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του, ο σύγχρονος εξοπλισμός που φέρει και το πολύ καλό πάτημά του στο δρόμο. Πρόκειται για το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης και το μόνο σίγουρο είναι ότι έχει όλα τα φόντα για να πετύχει, όπως έχει ήδη δείξει η ζήτηση που σημείωσε μέσα σε μόλις μία εβδομάδα από την άφιξή του στη χώρα μας.
To Hyundai Inster είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης 16.973 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται 2.600 ευρώ Green Bonus της Hyundai και κρατική επιδότηση) στην αρχική έκδοση 42 kWh 97 PS Style. Το αμέσως επόμενο στην γκάμα Inster 49 kWh 115 PS Premium (αυτοκίνητο στις φωτογραφίες) εκκινεί από τις 18.792 ευρώ. Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, πλοήγηση, Hyundai BlueLink, πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί. Στην έκδοση Premium προστίθενται ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών (185/65 R15), δερμάτινο τιμόνι, ενισχυμένο δάπεδο αποσκευών και αισθητήρας βροχής.
Σχεδιασμός που φτιάχνει τη διάθεση
Το πρώτο στοιχείο που τραβάει το ενδιαφέρον στο Inster, δεν είναι άλλο από τον πολύ μοντέρνο και νεανικό του σχεδιασμό, ο οποίος σε καλεί να περιεργαστείς την παραμικρή λεπτομέρεια του κόμπακτ αμαξώματός του. Με μήκος 3.825 χλστ. τοποθετείται μεταξύ του i10 (3.670 χλστ.) και του i20 (4.040 χλστ.), ύψος έχει 1.575 χλστ. (1.610 χλστ. με τις ράγες οροφής), πλάτος 1.610 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ. (ίδιο με του i20). Κάθε τμήμα και επιφάνεια έχει σχεδιαστεί για να ενισχύει την έντονη προσωπικότητα και το μοναδικό του στιλ. Το εμπρός μέρος του χαρακτηρίζεται από τα LED φλας με pixel-graphic και μια μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς, τη θύρα φόρτισης και την εμπρός κάμερα. Η πίσω σχεδίαση συνεχίζει αυτή τη σύγχρονη σχεδίαση με πίσω LED φώτα με μοτίβο laser pixel που αντικατοπτρίζουν τα pixel-graphic του εμπρός μέρους και στρογγυλά διαφανή φώτα.
Το SUV παρουσιαστικό του ενισχύουν οι ασημί ποδιές στους προφυλακτήρες, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τα τονισμένα φτερά. Ακόμα πιο περιπετειώδη εμφάνιση διαθέτει το Inster Cross με μεγάλους, ορθογώνιους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, ζάντες 17 ιντσών και μπάρες οροφής. Έμφαση έχει δοθεί και στον αεροδυναμικό συντελεστή του Inster (Cd: 0,309) με καλύμματα κάτω από το αμάξωμα και ένα εξωτερικό Active Air Flap (AAF) χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα που ελέγχει τη ροή του αέρα για τη βελτιστοποίηση της ψύξης του κινητήρα.
Πρακτικό, ευρύχωρο και στιβαρό εσωτερικό
Ιδιαίτερα θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε και από το εσωτερικό του Hyundai Inster, αφού είναι ευχάριστο σχεδιαστικά, πρακτικό και στιβαρής κατασκευής. Οι καμπύλες επιφάνειες κυριαρχούν και ενισχύουν το «διασκεδαστικό» πνεύμα οδήγησης του αυτοκινήτου. Φυσικά δεν λείπει η απαραίτητη ψηφιακότητα μέσω των δύο στάνταρ οθονών των 10,25 ιντσών για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το πάνελ του κλιματισμού με τα φυσικά χειριστήρια και δίπλα από το κάθισμα του οδηγού έχουν ενσωματωθεί δύο ποτηροθήκες. Τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ συμπαγή και ως προς τη συναρμογή τους, ενώ η γεροδεμένη και ποιοτική κατασκευή του Inster γίνεται αντιληπτή και από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες. Η Hyundai έχει κάνει χρήση και ανακυκλωμένων υλικών, όπως είναι στα καλύμματα των καθισμάτων, στην επένδυση της οροφής, στη μοκέτα και στα διακοσμητικά των θυρών.
Η θέση οδήγησης του Inster είναι πολύ καλή και η εύρεσή της γίνεται εύκολα χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού (σε απόσταση και ύψος). Αντίστοιχα και ο συνοδηγός κάθεται αναπαυτικά, ωστόσο οι πιο εύσωμοι εμπρός επιβάτες πιθανώς να ήθελαν λίγο ακόμα πλάτος. Πολύ εξυπηρετικό είναι το εντελώς επίπεδο δάπεδο και μπροστά, επιτρέποντας στον οδηγό να βγει από την πλευρά του συνοδηγού όταν δεν μπορεί να ανοίξει η πόρτα του γιατί έχει σταθμεύσει σε στενό χώρο. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας θα κάτσουν άνετα και οι ψηλοί επιβάτες, αφού έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Όλα τα καθίσματα έχουν δυνατότητα ανάκλισης, προσφέροντας πρακτικές λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, ή δημιουργώντας χώρο για χαλάρωση μέσα στο αυτοκίνητο. Η χωρητικότητα των 280 λίτρων του πορτ μπαγκάζ μπορεί να αυξηθεί στα 351 λίτρα, σύροντας τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός (στάνταρ στην έκδοση Distinctive). Με όλα τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.059 λίτρα.
Δύο επιλογές σε ισχύ και μπαταρίες
Το Hyundai Inster διατίθεται στην αρχική έκδοση των 97 ίππων με μπαταρία 42 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία έως 327 χλμ. σε μεικτή χρήση ή έως 473 χλμ. σε αστική, με μεικτή κατανάλωση 14,3 kWh/100 χλμ. Η φόρτιση σε AC Wallbox 11 kW (10-100%) διαρκεί 4 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή DC >120 kW (10-80%) αρκούν 30 λεπτά. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ./ώρα.
Το πιο δυνατό Inster που οδηγήσαμε με τους 115 ίππους και τη ροπή των 147 Nm (ίδια και στο 97 PS) εφοδιάζεται με μπαταρία 49 kWh. Η επιτάχυνση είναι γραμμική σε κάθε περίπτωση και η απόδοση υπεραρκετή για το αμάξωμα των 1,3 τόνων, με το ηλεκτρομοτέρ να ενισχύει την άνεση στην οδήγηση. Επίσης, υπάρχει το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport για πιο ήπια ή αμεσότερη απόκριση στο γκάζι και παροχή ισχύος. Σύμφωνα με τη Hyundai η αυτονομία φτάνει έως τα 370 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και έως τα 518 χλμ. σε αστικό κύκλο. Η φόρτιση διαρκεί 4 ώρες και 35 λεπτά σε AC Wallbox 11 kW (10-100%) ή 30 λεπτά σε DC >120 kW (10-80%). Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., η μέγιστη ταχύτητα σταμάτα στα 150 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 14,9 kWh/100 χλμ. Προαιρετικά διατίθενται σύστημα Vehicle-to-Load (V2L) για φόρτιση εξωτερικών συσκευών και αντλία θερμότητας για καλύτερη απόδοση στα ψυχρά κλίματα.
Άνετο και με πολύ καλό πάτημα
Όπως αναφέραμε στην αρχή, το Inster είναι το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης γιατί κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη, χάρη στην άριστη ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης, μαζί με τον ποιοτικό τρόπος που περνά από τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και τη στιβαρή αίσθηση που αποπνέει. Επιπλέον, το έξυπνο ρυθμιζόμενο (με τα paddles στο τιμόνι) σύστημα αναγεννητικής πέδησης προσαρμόζει τη δύναμη πέδησης ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και τις οδηγικές συνήθειες, προάγοντας την αποτελεσματικότητα και την ομαλότητα σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.
Παρά το γεγονός ότι είναι ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Inster θυμίζει σε κύλιση και ηχομόνωση μεγαλύτερα αμάξια. Πρόσθετα η Hyundai ενίσχυσε και την ακαμψία του πλαισίου Inster, ενώ η ακρίβεια του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού βελτιώνει τον χειρισμό, παρέχοντας ελεγχόμενη και άμεση αίσθηση στο δρόμο. Κάτι ακόμα που δείχνει την προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια που έχει δείξει η Hyundai στο Inster είναι η παρουσία δισκόφρενων και στους πίσω τροχούς, όταν μεγαλύτερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ταμπούρα. Η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι πολύ καλή και προοδευτική, όπως σε αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και χωρίς ανάκτηση ενέργειας. Το Inster παρουσιάζεται ιδιαίτερα ασφαλές και σε πιεσμένους ρυθμούς σε διαδρομές με στροφές. Το ESP επεμβαίνει έγκαιρα με το που θα αντιληφθεί τάση αποσταθεροποίησης, ενώ ακόμα και όταν ο οδηγός καταφέρει να «σπάσει» με έντονη προσπάθεια -έστω και για λίγο- την πρόσφυση, το αυτοκίνητο θα αντιδράσει ομαλά και ελεγχόμενα.