Η Fiat δεν έχει παρουσία στην κατηγορία των σουπερμίνι, ένα segment που επί της ουσίας δημιούργησε, από το 2018. Τότε τερματίστηκε η παραγωγή του Punto, το λανσάρισμα του διαδόχου επισημοποιήθηκε από τη Stellantis το 2023, αλλά ακόμα περιμένουμε. Μια αχτίδα αισιοδοξίας έριξε ο CEO της ιταλικής εταιρίας πριν λίγες μέρες, δηλώνοντας πως το σενάριο ενός νέου Punto όχι μόνο δεν μπαίνει στο συρτάρι, αλλά ξαναγράφεται σε διαφορετική μορφή.
Ο Olivier Francois μίλησε σε βρετανικά Μέσα και επί της ουσίας, επιβεβαίωσε πως η Fiat δεν έχει εγκαταλείψει την προοπτική εξέλιξης καινούργιου Punto. Μόνο που μπορεί να μην είναι σουπερμίνι, ούτε να προσφέρεται με θερμικούς κινητήρες, αν τελικά πάρει έγκριση: «Σκεφτόμαστε αρκετά ενδεχόμενα. Αν, ας πούμε, ήταν να βγάλουμε ένα νέο Punto με σπορ σχεδίαση και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, θα κάναμε πολύ καλή επένδυση στο μέλλον του εξηλεκτρισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γάλλος επικεφαλής των Τορινέζων. Ξεκαθάρισε, βέβαια, ότι προς το παρόν δεν είναι προγραμματισμένο κάτι τέτοιο, αλλά δήλωσε πανέτοιμος να ανταποκριθεί σε κάθε αλλαγή της αγοράς.
Τι μπορεί να σημαίνουν όλα τα παραπάνω για το νέο Punto; Αρχικά, ότι αν δοθεί επιτέλους το «ΟΚ», σχεδόν σίγουρα δεν θα πρόκειται για σουπερμίνι. Ούτως ή άλλως η κατηγορία έχει στραφεί προς τα crossover (βλέπε Ford Puma, που ουσιαστικά αντικατέστησε το Fiesta), ενώ και το νέο Grande Panda των σχεδόν 4 μέτρων μπορεί να πει ότι πατάει στα δυο segments. Συνεπώς, το πιθανολογούμενο νέο Punto θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα σπορτίβ, κουπέ-SUV, 4,3-4,4 μέτρων (σαν το Fastback, για παράδειγμα, που τα πάει εξαιρετικά στη Λατινική Αμερική, με έφεση στις υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις – κυρίως τις δεύτερες. Η υπό εξέλιξη νέα πλατφόρμα STLA Small της Stellantis, που θα αποτελέσει εξέλιξη της σημερινής CMP (βλέπε Opel Corsa, Peugeot 208, Lancia Ypsilon και πολλά ακόμα), φημολογείται πως θα είναι η βάση. Εναλλακτικά, υπάρχει και η STLA Medium, δεδομένου ότι η κουβέντα περιστρέφεται και γύρω από ένα μοντέλο, στα «κυβικά» των Opel Astra, Peugeot 308 κλπ. Αν και όποτε το πάρει απόφαση η Fiat.