H VW διαθέτει μια πληρέστατη γκάμα SUV, που καλύπτει όλο το φάσμα της αγοράς. Τα B-SUV βέβαια είναι αυτά που έλκουν περισσότερο το αγοραστικό κοινό, με το T-Cross να αποτελεί μια από τις πλέον συμφέρουσες προτάσεις της αγοράς, ξεκινώντας πλέον κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Το προνόμιο αυτό αφορά την αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Essential, η οποία ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 19.950 ευρώ και πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού ασφαλείας, ανέσεων και συνδεσιμότητας. Τι προσφέρει το βασικό T-Cross; Έχουμε και λέμε: 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προβολείς LED & πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών, Infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις και ψηφιακές υπηρεσίες Volkswagen Connect. Το μόνο που μπορεί να προσθέσει κανείς είναι οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, με επιπλέον χρέωση 380 ευρώ (καλαίσθητα πάντως τα τάσια).
To T-Cross μπορεί να είναι το πιο οικονομικό SUV της VW και από τα πιο προσιτά SUV γενικότερα, όμως το εσωτερικό του βρίσκεται σε ανώτερα επίπεδα όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής και τους διαθέσιμους χώρους. Το ταμπλό (καταγωγής Polo) διακρίνεται για τη χρήση μαλακού πλαστικού από τη βάση του παρμπρίζ έως και το μεσαίο του τμήμα, καθώς και για τη γεροδεμένη του συναρμογή. Στην κορυφή των SUV τοποθετείται σε ανέσεις για όλους τους επιβάτες, μιας και στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν πιο ψηλά άτομα χωρίς να βρίσκουν τα πόδια τους στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Πολύ καλό και το πορτμπαγκάζ των 385-455 λίτρων (ανάλογα τη θέση του συρόμενου καθίσματος), παρότι το μήκος ίσα που ξεπερνά τα 4,1 μέτρα (4.127 χλστ).
Εξίσου εξαιρετικές εντυπώσεις αφήνει το T-Cross και οδηγικά, καθώς το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζει σβέλτες, άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις σε κάθε είδους διαδρομή. Η ποιότητα κύλισης κάλλιστα θα μπορούσε να άνηκε σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, με τις αναρτήσεις να απορροφούν ιδανικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και να επιτρέπουν, σε συνδυασμό με τα 180 χλστ. απόστασης από το έδαφος, τις βόλτες και εκτός δρόμου. Στο ύψος των περιστάσεων στέκει και ο εγνωσμένης αξίας 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο, των 95 ίππων και 175 Nm στις 1.600-3.500 σ.α.λ. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων αναλαμβάνει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με μια μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,6-5,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 126 γρ./χλμ. (80,64 ευρώ όλα κι όλα τα τέλη κυκλοφορίας).