Τα εσωτερικά των σημερινών VW, ειδικά των ηλεκτρικών, δέχονται επικρίσεις για τα πάντα. Από την εργονομία και την ευχρηστία των χειριστηρίων, μέχρι την ποιότητα των πλαστικών. Τα πλήκτρα αφής, που εσφαλμένα οι Γερμανοί πίστευαν ότι θα αποτελούσαν το συνδετικό κρίκο μεταξύ κουμπιών και οθονών, επίσης δεν βοηθούν την κατάσταση. Σύμφωνα με το Βόλφσμπουργκ πάντως, ήρθε η ώρα για ριζικές αλλαγές.
Ο επικεφαλής εξέλιξης νέων μοντέλων της VW, Kai Grünitz, μίλησε στο Auto Express για τις μελλοντικές κατευθύνσεις που θα ακολουθήσει η γερμανική εταιρία, ιδίως στην καμπίνα των επιβατών. Ένα διαχρονικό σημείο αναφοράς και σήμα-κατατεθέν των VW, το οποίο τα τελευταία χρόνια χωλαίνει. Όχι για πολύ ακόμα, σύμφωνα με τον Grünitz, καθώς επίκεινται δραστικές ανακατατάξεις στις προτεραιότητες των σχεδιαστών: «Από τα επόμενα ID.3 και ID.4 θα δείτε μια εντελώς νέα σχεδιαστική ταυτότητα. Θα επιστρέψουμε στις ρίζες μας, κι όχι μόνο από εμφανισιακής άποψης. Ώρα να θυμηθούμε αυτά για τα οποία είναι γνωστά τα αυτοκίνητα της VW». Για ποιο πράγμα έχουν κάνει όνομα τα VW; Μα, φυσικά, την ποιότητα κατασκευής.
Ο Grünitz υπογράμμισε την ανάγκη αναβάθμισης του ποιοτικού υπόβαθρου στο εσωτερικό, παράλληλα με τη βελτίωση της εργονομίας. Προκειμένου να επιτευχθεί το δεύτερο, η υιοθέτηση περισσότερων φυσικών κουμπιών και διακοπτών είναι μονόδρομος. Τα πλήκτρα αφής του Golf MK8 δέχτηκαν δριμεία κριτική για την ευαισθησία τους, που δυσκόλευαν το χειρισμό κάθε σχετικής λειτουργίας και πολλές φορές ανάγκαζαν τον οδηγό να πάει μέσω της οθόνης αφής, ακυρώνοντας ουσιαστικά τον ίδιο τους το σκοπό. Κάτι που η VW βελτίωσε στο facelift του γερμανικού μικρομεσαίου, προλαβαίνοντας και το λανσάρισμα του Tiguan MK3 – το οποίο, ωστόσο, χαρακτηρίζεται από τα σκληρά πλαστικά σε ταμπλό και πόρτες.
Η νέα εποχή για τον εσωτερικό κόσμο των VW θα ξεκινήσει το 2026, όταν θα παρουσιαστούν τα νέα ID.3 και ID.4. Από εκεί και πέρα, οι βελτιώσεις θα περάσουν σταδιακά σε ολόκληρη τη γκάμα.